Dachser tilrettelægger vaccinelogistik i Berlin

Dachser tilrettelægger vaccinelogistik i Berlin

Logistikudbyder får til opgave at opbevare kølekasser med vaccine og distribuere dem til vaccinationscentre, hospitalsapoteker og mobile vaccinationshold.

Vaccinationerne mod COVID-19 er begyndt i Tyskland, og Berlins byråd har bedt Dachser stå for logistikken omkring vaccinerne i den tyske hovedstad.

Dachser har påtaget sig opgaven på vegne af Berlins byråd og vil håndtere vaccinerne, når de er blevet leveret til det centrale vaccinelager. Virksomheden vil også gennemføre daglige kvalitetssikrede leverancer til nogle af eller alle Berlins seks vaccinationscentre, 11 hospitalsapoteker og op til 60 mobile vaccinationshold. Det nødvendige vaccineudstyr vil blive leveret fra et lager, der drives af logistikudbyderen.

"Siden juli sidste år har vi arbejdet tæt sammen med Berlins bystyre om at opbevare personlige værnemidler og hurtigtests for coronavirus og distribuere dem til sundhedsfaciliteter i byen," fortæller Olaf Schmidt, General Manager for Dachsers logistikcenter Berlin-Brandenburg i Schönefeld.

Stiller logistikekspertise til rådighed

Olaf Schmidt tilføjer: "Vi er glade for at kunne stille vores logistikekspertise til rådighed som støtte til denne forsyningskæde, der er så vigtig for samfundet."

Dachser er en familieejet virksomhed, der tilbyder transportlogistik, lagerservices og kundespecifikke services inden for to forretningsområder: Dachser Air & Sea Logistics og Dachser Road Logistics. Virksomheden tilbyder blandt andet omfattende kontraktlogistikløsninger og branchespecifikke løsninger. Et fintmasket transportnetværk – både i Europa og oversøisk – og fuldt integrerede it-systemer sikrer intelligente logistikløsninger over hele verden.

Med næsten 31.000 medarbejdere på 393 faciliteter over hele verden, opnåede Dachser i 2019 en samlet nettoomsætning på 5,7 milliarder euro. Samme år håndterede logistikleverandøren i alt 80,6 millioner forsendelser med en samlet vægt på 41 millioner tons. Dachser er repræsenteret med egne datterselskaber i 44 lande.

Du finder mere information om Dachser på www.dachser.dk

Communications Manager Nordic +45 36 34 99 14