Containerterminalen i København tilbyder ny APP-løsning

Containerterminalen i København tilbyder ny APP-løsning

CMP tager på containerterminalen i København endnu et skridt i arbejdet med at effektivisere vores processer og tilbyder derfor nu en Mobile Self Service til brug for vognmændene. Dette sker i et samarbejde med PIC IT, som i forvejen er vores leverandør af Terminal Operations Systemet (TOS) PIC.

CMP ønsker med implementeringen af den nye APP løsning, at bidrage til at gøre godsstrømmene til og fra terminalen let og attraktiv. Med APP løsningen sikrer vi en bedre mulighed for deling af informationer til nytte for kunder og samarbejdspartnere.

- CMP arbejder kontinuerligt på at skabe systemer og processer der giver værdi for den samlede logistikkæde. Denne øgede informationsdeling tror vi på, vil kunne være medvirkende til et endnu bedre flow af containere ind og ud af containerterminalen i København til gavn for både kunder, samarbejdspartnere, vores lokalsamfund og hele region Sjælland, siger Jacob Fogh, Terminal Manager, Copenhagen Malmö Port.

Som et supplement til vores eksisterende Self Service Kiosker vil det nu være muligt at anvende en mobil app løsning. APP’en bruges til bestilling af ind- og udleveringer af containere på terminalen. Chaufførerne kan dermed, allerede inden de ankommer til havnen, kontrollere deres booking samt oprette deres bestilling ved både ind- og udleveringer.

- Vi er i CMP rigtig glade for at kunne tilbyde denne nye mobile app løsning til vognmændene. Vi tror på at dette kan være med til, at forenkle og lette processerne for dem der anvender containerterminalen i København. For den enkelte chauffør vil det lette betjeningsprocessen på terminalen og tilsikre et endnu bedre flow, og tillige sikre at vognmanden tidligere i processen kan blive opmærksom på bookningsfejl, således at disse fejl er rettet inden ankomst til havnen, afslutter Jacob Fogh.

Som udgangspunkt fungerer APP’en som de eksisterende Self Service Kiosker blot ved mobil betjening i stedet.

APP’en er et tilbud til vognmændene. De kan dog stadig vælge at bruge den eksisterende Selv Service Kiosk på terminalen.