CMP – logistikcentrum for kartonhåndtering

CMP – logistikcentrum for kartonhåndtering

CMP er logistikcentrum for forskellige typer af gods – nu også for emballagekarton. BillerudKorsnäs transporterer karton til Malmø og går videre til kunder i Sverige og Tyskland.

BillerudKorsnäs tilbyder materialer og nye løsninger til emballagemarkedet, bl.a. karton, som bliver til emballage til alt fra mad og drikke til lægemidler og forskellige industriprodukter. Siden 2015 er CMP en af virksomhedens logistik hub. Malmø er en god sted til distribution af varer, både til virksomheder i det sydlige Sverige og til kunder i Nordeuropa.

– For os er BillerudKorsnäs en vigtig strategisk partner, som vi håber på at kunne intensivere samarbejdet med fremover, siger Ann-Charlotte Halldén-Åkeson, Key Account Manager hos CMP.

Emballagekartonen kommer pr. jernbane til CMP fra BillerudKorsnäs papirfabrikker. Hos CMP omlades godset til lastbiler, som leverer kartonmaterialet til kunderne. Samarbejdet mellem de to virksomheder har udviklet sig gradvis siden 2015.

– Vi har f.eks. udviklet IT-løsningerne sammen og tilpasset vores maskinpark og projektledelse, så den passer til BillerudKorsnäs behov, siger Ann-Charlotte Halldén-Åkeson.

De to selskaber har indledt en rejse sammen, som forhåbentlig skaber mulighed for et bredere samarbejde og større volumener – også om andre typer af produkter fra BillerudKorsnäs.