Ny ansigter på sekretariatet

Flittige brugere af CISUs ydelser vil sikkert også have bemærket flere nye ansigter på sekretariatet. Det skyldes blandt andet barselsorlov, og de nye ansigter kan man læse lidt om her.

Theis Dencker har den sidste gode håndfuld år har arbejdet med kapacitetsopbygning, læring og aktivisme hos Mellemfolkeligt Samvirke. Theis begyndte hos CISU 1. maj.

- Jeg har allerede haft fornøjelsen af at møde en masse højt kompetente og engagerede frivillige gennem rådgivninger og lære om deres fantastiske projekter, fortæller han.

Som en del af gruppen af rådgivere skal han både undervise og rådgive, og har derudover særligt fokus på at videreudvikle digitale læringsværktøjer blandt andet at øge tilgængeligheden af CISUs kurser for danske organisationer fra hele landet samt udenlandske partnere.

- Jeg glæder mig til at vi ses ved rådgivningsbordet, online eller i undervisningslokalet – eller måske på Brandbjerg Højskole til november, siger han.

Hans-Jakob Hausmann skal arbejde med nødhjælpspuljen DERF.

- Efter at have tilbragt det halve liv i udlandet, primært i led med udviklings- og nødhjælpsprogrammer i Afrika, Sydøst- og Sydasien, Østeuropa og Mellemøsten, udgør CISU den perfekte platform for at sætte min erfaring og passion i spil efter hjemkomsten til Danmark sidste forår, siger han.

Han ser specielt muligheden frem til at komme ind under huden på en mangfoldig flok af danske civilsamfundsorganisationer og deres partnere i Syd.

- Det ser jeg som en kæmpe motiverende faktor for mit arbejde hos CISU. Den brede vifte af puljer, som CISU forvalter, sætter jeg derfor en ære i at kunne tage aktivt del i, mens kulturmødet – også herhjemme – agerer som brændstof til en alsidig og spændende hverdag, siger han.

Rikke Sig Hansen er selverklæret uldjyde og landmandsdatter. Ved CISU arbejder hun som rådgiver med særligt fokus på det folkelige engagement som er så kendetegnende for alle CISU medlemmer og ildsjæle. Hun har boet i både Ghana og Uganda, hvor hun har arbejdet med civilsamfund, medier og regeringer i at styrke demokrati og i opnåelse af verdensmål. Før CISU var hun rådgiver for de danske partier i deres udviklingsarbejde ved Dansk Institut for Partier og Demokrati.

- Jeg glæder mig mest af alt til at møde alle de spændende mennesker og organisationer som udgør CISU, siger hun.

Liv Kira Seitzberg er ansat som administrativ medarbejder hos CISU. Hun har studeret Religionsvidenskab og Afrika Studier med fokus på flygtninge, migration og udvikling, og har haft sine seneste ansættelser i administrations- og forskningsregi på Aarhus Universitet samt som projektleder i den finansielle sektor.

Liv har arbejdet frivilligt i blandt andet Dansk Flygtningehjælp, Amnesty International og som forperson i en foredragsforening på AU. Derudover har hun været i praktik i en lokal ngo i Ghana, hvor hun arbejdede med kursusplanlægning om menneskerettigheder og foretog feltarbejde blandt hjemvendte migranter.

- Jeg glæder mig utroligt meget til at møde og hjælpe medlemsorganisationerne og mærke det store engagement blandt mennesker som dedikerer sig fuldt ud til en sag. Jeg er så glad for at være landet et sted som CISU, hvor civilsamfundet og udvikling er i højsædet, siger hun.