Mindre opdateringer af Civilsamfundspuljens retningslinjer

Civilsamfundspuljens retningslinjer er i august blevet opdateret til en version 1.3. Opdateringen omfatter sproglige præciseringer af eksisterende tekst samt tilføjelse af fire eksempler på medborgerindsatser.

Desuden er der en indholdsmæssig ændring af kravene til den ansøgende danske organisation, så det nu er forpersonen eller hovedparten af bestyrelsesmedlemmerne, der skal være danske statsborgere eller udlændinge med fast opholdstilladelse i Danmark og bosiddende i Danmark. Tidligere gjaldt dette for forpersonen oghovedparten af bestyrelsesmedlemmerne. Ændringen er foretaget i overensstemmelse med Udenrigsministeriets administrative retningslinjer for puljeordninger af januar 2018.

Retningslinjerne er blevet opdateret på dansk, engelsk og spansk og kan downloades her.

Ændringerne er ikke af indholdsmæssig karakter, bortset fra ovenstående krav til den danske organisation. Hvis I er i færd med at udarbejde en ansøgning ud fra retningslinjerne version 1.2., kan ansøgningen derfor sagtens indsendes og vurderes efter retningslinjerne version 1.3 er trådt i kraft.

I løbet af efteråret vil CISU lave en mere omfattende opdatering af retningslinjerne. Denne opdatering vil være baseret på de erfaringer, som er høstet gennem CISUs bevillingssystems vurdering af ansøgninger, samt CISUs rådgiveres og forvalteres dialog med ansøgere og bevillingshavere. I denne version af retninglinjerne kan der blandt andet blive ændret på nogle af vurderingskriterierne. Retningslinjerne vil blive lanceret omkring årsskiftet og skal bruges til ansøgninger, der indsendes fra og med den 15. marts 2019.

Pressekontakt Kommunikationskonsulent/Pressekontakt Ekstern kommunikation 30224511