Gør syd-samarbejdet med koorporativer endnu mere produktivt

Den 14. november kl 14 til 19.30 i København afholder CISU sammen med Økologisk Landsforening, Dansk Ugandisk Venskabsforening og Danish Forestry Extension et seminar, hvor man kan blive klogere på Syd-samarbejdet, når det kommer til produktion og afsætning af varer samt organisering i kooperativer.

Rigtig mange organisationer arbejder med organisering af bønder. Blandt andet i kooperativer for at skabe udvikling gennem bedre markedsadgang, priser og adgang til teknisk viden. Arbejdet er imidlertid også forbundet med udfordringer, da for eksempel produkterne skal leve op til kvalitetsstandarder for at kunne afsættes blandt større markedsaktører og til bedre priser.

Økologisk Landsforening, Dansk Ugandisk Venskabsforening og Danish Forestry Extension arbejder med netop disse emner og vil til seminaret skabe rum for at diskutere muligheder og udfordringer og inddrage relevant forskning, der på den måde kan give nye perspektiver på arbejdet.

Tilmelding til seminaret findes her. Arrangementet er gratis.
Seminaret er åbent for alle. Det er altså ikke et krav at være medlem af CISU til dette arrangement.

Pressekontakt Kommunikationskonsulent/Pressekontakt Ekstern kommunikation 30224511