CISU har lavet fjernmonitoreringsguide

CISU har lavet fjernmonitoreringsguide

I 2020 har det for mange organisationer ikke været muligt at partnere og projekter i udlandet. Det skyldes nu ikke kun COVID-19, for eskalerende klimaforandringer og udfordringer med usikre og ustabile forhold i partnerlandet udfordrer også mulighederne for at mødes. Der er derfor et behov for at udforske nye samarbejdsformer på distancen. For selvom man ikke kan mødes, er det stadigvæk vigtigt at monitorere sin indsats og at videreudvikle partnerskabet.

Derfor har CISU i samarbejde med flere medlems- og puljeorganisationer udviklet en guide til fjernmonitorering. Guiden giver en række forslag og ideer til hvordan man kan afholde møder med sin partner med fokus på projektopstart og monitorering. Den indeholder både:

• Refleksioner og overvejelser man skal have med når man arbejder med fjernmonitorering
  • Skridt for skridt guidance
  • Tips
  • Cases fra andre organisationer

Guiden er det første udgangspunkt for at komme i gang med mere monitorering på distancen. I løbet af foråret vil den blive videreudviklet med kapitler omkring partnerskabsstyrkelse og 3. parts monitorering.

I første omgang er guiden på engelsk så den kan deles med partnere, men vil i det nye år også komme op på dansk.

Guiden findes her (link åbnes i ny fane).

Hvis man har spørgsmål eller kommentarer, kan man kontakte rådgiver Mette Kjærtinge (mek@cisu.dk) .