CarbonCuts søger erfaren kommunikationskonsulent (deltid/freelance) på Lolland

News -

CarbonCuts søger erfaren kommunikationskonsulent (deltid/freelance) på Lolland

Bor du på Lolland, og er du passioneret omkring den grønne omstilling og ønsker at bidrage med dine kommunikationsevner til et spændende pionerprojekt inden for CO2-lagring på land? Så læs videre her.

CarbonCuts søger nu en selvstændigt arbejdende og erfaren kommunikationsressource på deltid, der kan bistå os lokalt på Lolland med en bred vifte af kommunikations- og interessentaktiviteter.

Om os: CarbonCuts arbejder på at etablere Projekt Ruby, et landbaseret CO2-lager i Rødbyområdet inden 2030. Vi har været i gang i to år og har i januar ansøgt myndighederne om en udforskningslicens, som vi afventer Energistyrelsens afgørelse på. CarbonCuts er ejet af BlueNord koncernen – vi har eget kontor i Kgs. Lyngby. I takt med at Projekt Ruby skrider frem, kommer vi til at være mere til stede i Rødbyområdet. Du vil komme til at arbejde bredt med vores team om at gøre vores vision om en grønnere fremtid til virkelighed. Allerede i vinteren 2024/25 planlægger vi geologiske undersøgelser af Rødbystrukturen.

En vigtig del af Danmarks klimastrategi
Danmark har valgt CO2-lagring som en nøgleteknologi til at hjælpe med at opfylde Danmarks klimamål ved at lagre indfanget CO2 fra industrien permanent i den danske undergrund. Den geologiske Rødbystruktur er udvalgt af statsgeologerne fra GEUS som en af de fem landbaserede strukturer, der er særligt velegnet til CO2-lagring.

Dine opgaver vil hovedsageligt centrere om at:

• Planlægge og udføre kommunikations- og interessentrettede initiativer i tæt samarbejde vores Head of Communications- & External Relations og øvrige kollegaer.
  • Bistå med at planlægge og afholde dialogmøder med interessenter, lodsejere og borgere.
  • Bistå med at udarbejde informations- og dialogmateriale, pressemateriale, flyers, videoer, præsentationsmateriale og SoMe aktiviteter.

Vi søger en profil, der:

• Brænder for den grønne omstilling og ønsker at arbejde med ny klimateknologi. Erfaring fra energi- eller clean-tech branchen er en fordel.
  • Er selvstændig, effektiv og udadvendt med evnen til at kommunikere klart med/til alle typer af interessenter.
  • Har en stærk kommunikationsprofil, kan gøre det komplekse enkelt og interessent, og evner at omsætte ord til handling og omvendt.
  • Kan drive initiativer selvstændigt - dog i tæt koordinering med hovedkontoret i Lyngby.
  • Ideelt set driver egen konsulentvirksomhed eller ønsker et deltidsarbejde - og har en baggrund som journalist, kommunikationskonsulent, eller tilsvarende.
  • Refererer til Head of Communications- & External Relations via hovedkontoret i Lyngby.
  • Har et stærkt lokalt netværk i Lolland området; ideelt set bosat lokalt.

Det tilbyder vi:
En unik mulighed for at blive en del af et ambitiøst og langsigtet projekt, der spiller en central rolle i Danmarks klimaindsats. Du får chancen for at bidrage med din ekspertise til et område med stor samfundsmæssig betydning, samtidig med at du arbejder i et dynamisk og engageret team. Alt dette på deltid, hvilket giver dig fleksibilitet i hverdagen.

Klar til at tage del i vores mission og gøre en forskel?
Sådan ansøger du: Send en kort motiveret ansøgning og max to siders CV til susanne.tolstrup@carboncuts.dk inden d. 8. april, 2024. Angiv "Kommunikationskonsulent - Deltid" i emnefeltet.

Vi ser frem til at høre fra dig og glæder os til at byde dig velkommen på holdet!

www.carboncuts.dk

Susanne Tolstrup

Press contact Head of Comms & External Relations +45 3172 0144

CarbonCuts pioneers onshore CO2 storage for a greener tomorrow