Julie Köhler Petersen og Michael Moldt Hemmingsen fra Bygma skal konkurrere om at komme med til EuroSkills 2025 inden for handel.

Bygma har virksomhedshold med i kvalifikationsrunden til EuroSkills 2025

Når EuroSkills 2025 løber af stablen i Herning fra den 18. til 22. september, vil Europas bedste unge erhvervstalenter konkurrere om at blive de bedste inden for deres fag. Som noget nyt er handel på programmet som konkurrence-fag, og nu skal deltagerne findes. Her stiller Bygma op med et rent virksomhedshold.

For første gang indgår handel som en konkurrence-disciplin i EuroSkills, og Bygma er stolte af at kunne stille op med et hold bestående af egne talenter. De udvalgte deltagere, Julie fra Bygma Haderslev og Michael fra Bygma Aabenraa, skal konkurrere i en handelscase mod syv andre hold, fordelt på seks skoler og i alt 12 virksomheder.

– Det er en stor glæde, at handel for første gang er på programmet til EuroSkills. Det er en vigtig anerkendelse af erhvervets betydning og de mange kompetencer, det kræver. Vi er utroligt stolte over, at vi kan stille med et hold til kvalifikationskonkurrencen, der udelukkende består af vores egne talentfulde trainees. Det viser, at vores fokus på uddannelse og udvikling bærer frugt, og vi glæder os til at se Julie og Michael repræsentere Bygma, udtaler Anette Sondrup, der er HR-direktør hos Bygma.

Toptalenter tager udfordringen op

De to trainees blev udvalgt af både deres skole, Business College Syd Mommark, og Bygmas regionsdirektør i region syd, Michael Madsen. Julie, der er 1. års elev og bliver udlært den 31. august 2025, blev meget overrasket over udnævnelsen til kvalifikationskonkurrencen.

– Jeg havde ingen anelse om, at jeg var blevet udvalgt. Da jeg kom tilbage fra ferie, blev jeg kaldt ind på kontoret, hvor min chef fortalte, at både mine lærere og Bygmas regionsdirektør havde peget på mig som deltager. Det kom som en stor overraskelse, men jeg er både stolt og meget spændt på at tage denne udfordring op og vise, hvad jeg kan, fortæller Julie Köhler Petersen, der nu ser frem til at repræsentere Bygma.

Julie er ikke den eneste, der ser frem til udfordringen. Michael, der er 2. års elev og snart afslutter sin uddannelse hos Bygma Aabenraa den 31. august 2024, deler samme begejstring.

– Jeg glæder mig virkelig til at komme i gang. Det er altid mere motiverende, når man får mulighed for at konkurrere og dygtiggøre sig. Det åbner op for nye måder at løse opgaver på og giver mig chancen for at gøre en reel forskel, siger Michael Moldt Hemmingsen, der ser frem til at vise sit værd i den prestigefyldte konkurrence.

Bygma prioriterer uddannelse og udvikling

Hos Bygma er der stor fokus på at udvikle og uddanne de unge talenter. Virksomheden har etableret et omfattende introduktionsforløb for nye trainees, der sikrer en grundig oplæring og integration i arbejdsfællesskabet.

– Jeg er meget glad for at være en del af Bygma. Her får man frihed under ansvar, og hvis man viser, at man vil og tør tage initiativ, får man mulighed for at være med i mange forskellige opgaver. Det kan være udfordrende, men det giver en fantastisk læring. Bygma skaber virkelig et miljø, hvor man kan vokse og udvikle sig," afslutter Michael Moldt Hemmingsen.

Kvalifikationscasen er offentliggjort, og fristen for indlevering er sat til søndag den 15. september. Efter bedømmelsen vil det blive afgjort, hvilke unge talenter der kvalificerer sig til at deltage i EuroSkills 2025.