Historisk milepæl: 5 millioner BYD NEV'er rullet ud!

Historisk milepæl: 5 millioner BYD NEV'er rullet ud!

BYD, verdens førende producent af NEV (New Energy Vehicles) og batterier, rullede sin 5 millionte NEV, en DENZA N7, ud den 9. august og blev dermed den første bilproducent i verden til at opnå denne milepæl.

"I dag markerer et historisk øjeblik for BYD, idet vi er vidne til, at vores 5 millionte NEV ruller ud fra produktionslinjen", sagde Wang Chuanfu, formand og præsident for virksomheden, ved ceremonien afholdt på BYD's globale hovedkvarter for at fejre denne betydningsfulde præstation. "På denne særlige lejlighed vil vi gerne udtrykke vores oprigtige taknemmelighed over for vores kunder over hele verden for deres tillid til vores produkter, vores partnere i branchen for denne fælles rejse og hver enkelt af vores medarbejdere, hvis hårde arbejde og dedikation har gjort denne milepæl mulig."

BYD brugte 13 år på at nå den første million NEV, yderligere 18 måneder til at nå tre millioner og i dag, forbløffende nok, blot 9 måneder mere for at nå milepælen på5 millioner. I 2022 oplevede BYD's NEV'er bemærkelsesværdig vækst med et samlet salg på over 1,86 millioner. Momentum fortsatte i 2023, hvor virksomheden nåede en imponerende kumulativ salgsvolumen på 1,5 millioner enheder fra januar til juli, herunder bemærkelsesværdige 92.469 enheder solgt uden for Kina, hvilket oversteg det samlede salg udenfor Kina for hele året 2022. Ved udgangen af juli 2023 var BYD's globale salg af NEV'er steget til over 4,8 millioner enheder samlet set, endnu en bekræftelse af virksomhedens engagement i bæredygtige transportløsninger.

Siden sin grundlæggelse i 1995 har BYD konstant været i front inden for teknologiske fremskridt. Innovationer som Blade Battery, DM-i Super Hybrid System, e-Platform 3.0, CTB Technology, e4 Platform og DiSus Intelligent Body Control System har sat nye standarder i branchen og befæstet BYD's position som en pioner på markedet for elektriske køretøjer. I 2022 investerede BYD over 20 milliarder RMB i forskning og udvikling og oplevede en bemærkelsesværdig stigning på 90,31% i forhold til året før. Ved udgangen af juli 2023, drevet af et robust team på over 90.000 R&D-fagfolk, har BYD vist sin innovative styrke ved at indgive over 40.000 patenter på globalt plan, hvoraf mere end 28.000 af disse patenter allerede er godkendt.

I fremtiden vil BYD, der allerede er på forkant med teknisk innovation inden for energirevolutionen, forblive dedikeret til at bringe elektriske køretøjer til alle danske forbrugere og tilbyde forbedrede mobilitetsløsninger på globalt plan. Dette vil accelerere skiftet mod en mere avanceret fremtid inden for transport og bidrage til BYD's mål om at levere elbiler til alle danske kunder.