Ny 7-sæders BYD TANG med længere rækkevidde, større batteri, hurtigere opladning og opgraderet centerdisplay til priser fra 489.995 kr.

BYD TANG med stor opgradering: Større rækkevidde, hurtigere opladning og nu til en meget skarp pris

Den rummelige 7-sæders BYD TANG, der blev lanceret i Europa i 2021, har fået en stor opgradering med ny front, længere rækkevidde, større batteri, markant hurtigere opladning og opgraderet centerdisplay til priser fra 489.995 kr.

BYD, én af verdens førende producent af elektriske køretøjer, introducerer nu en markant opgraderet udgave af den elektriske firehjulstrækker SUV, BYD TANG. BYD har øget batteristørrelsen fra 86,4 kWh til 108,8 kWh, hvilket bringer rækkevidden op på 530 km mod tidligere 400 km. Desuden er opladningen blevet forbedret betydeligt til DC 170 kW og hjemmeladning til AC 11 kW. Samtidig er det rotérbare centerdisplay blevet både større og hurtigere. På alle parametre er TANG en ny, stærk spiller i den store SUV-kategori.

Den rummelige 7-personers TANG er en meget alsidig familiebil. Den nye front giver bilen et elegant og moderne udtryk, der matcher de øvrige BYD-modeller. Størrelsesmæssigt er der ikke sket ændringer; den har stadig en længde på 4.970 mm, en bredde på 1.955 mm og en højde på 1.745 mm. Bagagekapaciteten er fleksibel, da både bagerste og midterste sæderække kan ligges ned. Når alle syv sæder er i brug, rummer bagagerummet stadig 235 liter. Hvis tredje sæderække lægges ned, øges kapaciteten til 940 liter. Lægges alle bagsæder ned, er den samlede rummelighed på hele 1.655 liter.

Større skærm og nye funktioner
Den nye TANG koster fra 489.995 kr. og ligesom den tidligere model fås den kun i én udstyrsvariant. Men det skal man ikke bekymre sig over, for den er fyldt med en imponerende mængde udstyr. Blandt de nye funktioner finder man et opdateret infotainmentsystem, den rotérbar skærm er vokset fra 12,8” til 15,6”. Skærmen kan derudover opdeles i to, så der vises forskellige oplysninger samtidig. Den nye TANG har også fået nyt rat og et head-up display, så man kan holde øjnene på vejen. Andre forbedringer inkluderer bl.a. varme i rattet, førerovervågning med træthedsalarm og elektriske forsæder med både massagefunktion, varme og køling. Desuden er der tilføjet nyt Dynaudio-lydanlæg med 12 højtalere, som sikrer en fantastisk lydoplevelse.

Længere rækkevidde og hurtigere opladning
Den opdaterede TANG er udstyret med et nyt LFP-batteri med to elmotorer, der har en samlet effekt på 517 hk (380 kW), og trods sin vægt på 2.630 kg giver det en tophastighed på 190 km/t og en 0-100 km/t på 4,9 sekunder.

Rækkevidden er øget til 530 km pr. opladning, og den nye TANG understøtter nu også 3-faset opladning, som gør hele processen hurtigere. Hjemme kan den nu oplades med 11 kW. Ude kan den oplades med op til 170 kW. Det betyder, at med en DC-lynlader tager det kun 30 minutter at oplade batteriet fra 30-80 procent.

TANG er også godkendt til trækkrog. Uden bremser må den trække op til 750 kg og med bremser op til 1.500 kg.

Skarp pris og meget konkurrencedygtige beskatningspriser
Udover at være et rigtig godt bud på en alsidig og flot familiebil, så er TANG også oplagt som firmabil. Med et lavt beskatningsgrundlag fra kun 469.998 kr. melder den nye TANG sig i den grad ind i kampen på firmabilmarkedet.

Fabriksgarantien på alle BYD’s elbiler er 6 år/150.000 km og 8 års batterigaranti/200.000 km alt efter, hvad der kommer først.

Fra weekenden den 24. og 25. august kan den nye TANG opleves hos landets BYD-forhandlere.