BYD SEAL og BYD DOLPHIN får 5 stjerner i Euro NCAP's sikkerhedstests

BYD SEAL og BYD DOLPHIN får 5 stjerner i Euro NCAP's sikkerhedstests

BYD SEAL og BYD DOLPHIN belønnes med 5 stjerner i Euro NCAP's sikkerhedstests

BYD's sedan, SEAL, og familie-hatchback, DOLPHIN, opnår en imponerende femstjernet vurdering i Euro NCAP-tests, hvilket understreger sikkerhedsfordelene ved BYD's nyeste e-Platform 3.0.

De fremragende resultater inkluderer karakterer på 89% for beskyttelse af voksne passagerer og 87% for beskyttelse af børn.

De nye modeller drager fordel af det ultra-sikre Blade Battery og den ultimative systemeffektivitet samt integreret køretøjsintelligens.

De helt nye BYD SEAL og BYD DOLPHIN har modtaget femstjernede sikkerhedsvurderinger fra Euro NCAP, Europas førende uafhængige sikkerhedsvurderingsprogram. Sedanen BYD SEAL præsterede til en meget høj standard i hele sikkerhedstestprocessen, hvilket illustrerer køretøjets ekstraordinære aktive og passive sikkerhedsparametre samt fordelene ved BYD CTB (Cell to Body) -teknologien. BYD's hatchback, BYD DOLPHIN, bekræftede sin fremragende kvalitet med høje karakterer inden for beskyttelse af voksne og børn.

Euro NCAP skabte sikkerhedstesten for at hjælpe forbrugere, deres familier og virksomheder med lettere at sammenligne køretøjer og identificere det sikreste valg til deres behov. Både BYD SEAL og BYD DOLPHIN modtog 5-stjernede udmærkelser. Begge biler blev vurderet af Euro NCAP's ingeniører inden for fire kategorier: beskyttelse af voksne passagerer, beskyttelse af børn, sikkerhedsassistance og beskyttelse af sårbare trafikanter.

BYD's byggekvalitet og teknologi får ros
Nøglen til det flotte testresultat er BYD's byggekvalitet og teknologi. BYD's nye generation e-Platform 3.0 består af verdens første masseproducerede, stærkt integrerede 8-i-1 elektriske drivlinje, der forbinder alle elektriske kontrolenheder og styrings-systemer samt det grundigt testede ultra-sikre Blade Battery. BYD e-Platform 3.0 har en 'multi-load path' struktur, der styrer, hvordan energi absorberes af bilen i tilfælde af en kollision, hvilket minimerer indtrængning i passagerkabinen.

Avanceret Cell-to-Body teknologi
Passagersikkerheden forstærkes yderligere af en særligt styrket karrosseristruktur med høj stivhed. BYD SEAL har en stivhed på 40.500 N.m/grader, som svarer til en super-sportsvogn. Under sikkerhedstesten resulterede denne ekstra kvalitet i en fremragende score på 89% for beskyttelse af voksne passagerer. Takket være Cell-to-Body (CTB) teknologien, der forbedrer køretøjets sikkerhed, forblev også passagerkabinen i BYD SEAL stabil i frontkollisionstesten og viste god beskyttelse for både fører og passager. BYD SEAL tilbød også god beskyttelse mod piskesmældsskader. Det avancerede eCall-system og systemet, der aktiverer bremsen efter en påvirkning for at undgå sekundære kollisioner, fik en ekstra bemærkning fra Euro NCAP.

I testen for beskyttelse af børn opnåede BYD SEAL en score på 87%, hvilket minimerede påvirkningen på alle kritiske kropsområder for begge børnedukker i både front- og sidekollisionstestene. Sårbare trafikanter som fodgængere eller cyklister beskyttes tilfredsstillende med 82% takket være Autonomous Emergency Braking System (AEB). Systemet, der advarer mod åbning af døren, hvis en cyklist nærmer sig bagfra, fik en ekstra anerkendelse fra Euro NCAP.

Maksimalt sikkerhedsresultat for BYD DOLPHIN
BYD DOLPHIN modtog også den højeste score i Euro NCAP Safety Test på baggrund af en overflod af sikkerheds- og avancerede førerassistentsystemer, der leveres som standardudstyr. For beskyttelse af voksne passagerer opnåede BYD DOLPHIN imponerende 89%, hvor Euro NCAP roste, hvordan passagerkabinen forblev stabil i frontalkollisionstesten og tilbød god beskyttelse til personer af forskellige størrelser og dem, der sidder i forskellige positioner. I testen for beskyttelse af børn opnåede BYD DOLPHIN 87%, hvilket minimerede påvirkningen på alle kritiske kropsområder for både seks og ti-årige repræsentative dukker. Også testen af forsæder og nakkestøtter viste god beskyttelse mod piskesmældsskader i tilfælde af en påkørsel bagfra.

BYD DOLPHIN's sikkerhedsassistentsystemer opnåede en score på 79%, hvor Euro NCAP fremhævede ydeevnen af kamera-baserede Intelligent Speed Limit Assist og Lane Keeping Assist-systemerne. DOLPHIN's Autonomous Emergency Braking System (AEB) bidrog til en score på 85% for beskyttelse af sårbare trafikanter, hvor testere specifikt nævnte systemets genkendelse af fodgængere og cyklister.

Michael Shu, administrerende direktør for BYD Europe, udtaler: "Vi er spændte over at være vidne til den ekstraordinære præstation fra alle BYD-modeller under de strenge europæiske sikkerhedstestforhold. BYD SEAL og BYD DOLPHIN er nu gået sammen med BYD ATTO 3 i at opnå de højeste sikkerhedstestvurderinger. Det er noget, vi kan være stolte af. Det understreger, hvor hårdt BYD konstant arbejder inden for området for elektrisk teknologisk udvikling. Kunder kan være forvisset om, at sikkerhed altid er i top ved alle vores innovationer."

BYD Danmark er et selskab under Nic. Christiansen Gruppen med hovedsæde i Kolding.

Vi er stolte af at være en del af BYD (Build Your Dreams), en højteknologisk virksomhed dedikeret til teknologiske innovationer for et bedre liv.

Med fire fremadstormende brancher - Auto, Electronics, New Energy og Rail Transit - er vi drevet af vores passion for teknologisk udvikling og skabelsen af førsteklasses biler, der giver en enestående køreoplevelse.

Vi er stolte af vores ekspertise inden for genopladelige batterier og vores evne til at skabe avancerede energiløsninger. Vores fokus på design, køreegenskaber og brugeroplevelse har gjort os til en pioner inden for energi- og transportsektoren.

BYD's engagement til kontinuerlig udvikling og vores innovative tilgang til batteriproduktion sikrer vores position som en ledende aktør på markedet.

Støttet af Warren Buffet og noteret på børserne i både Hong Kong og Shenzhen, er vi stolte af vores teknologiske arv og fortsætter med at udforske nye horisonter for at forme fremtidens køreoplevelser.