BYD klatrer til nr. 212 på 2023 Fortune Global 500

BYD klatrer til nr. 212 på 2023 Fortune Global 500

BYD er glade for at meddele, at virksomheden er rangeret som nr. 212 på 2023 Fortune Global 500-listen. Dette er en bemærkelsesværdig stigning på 224 pladser sammenlignet med sidste år, hvilket gør os til den hurtigst voksende kinesiske virksomhed på listen.

I 2022 rapporterede BYD en årlig omsætning på 424,061 milliarder RMB, en imponerende stigning på 96,2% i forhold til året før. Vores nye energikøretøjer (NEV'er) blev en stor succes med et samlet salg på over 1,86 millioner i 2022, hvilket cementerede vores position som verdens førende NEV-producent. Fra januar til juli 2023 opnåede vi et kumulativt salg på 1,5 millioner enheder, herunder 92.469 solgte enheder i udlandet. Dette oversøiske salg oversteg faktisk vores samlede oversøiske salg for hele 2022.
I juli 2023 har BYD nu solgt over 4.800.000 nye energikøretøjer (NEV) globalt.

Vores dedikation til teknologiske fremskridt og innovation er uomtvistelig. I 2022 oversteg BYDs R&D-udgifter RMB 20 milliarder, en stigning på 90,31% i forhold til året før. Vi har ansøgt om mere end 40.000 patenter globalt med over 28.000 godkendelser, støttet af vores team på over 90.000 F&U-medarbejdere.

Med banebrydende teknologier som Blade Battery, DM-i superhybridsystem, e-Platform 3.0, CTB Technology, e4 platform og DiSus intelligente kropskontrolsystem har BYD placeret sig i spidsen af den globale elektriske mobilitetsudvikling.

Vi er stolte over at have udvidet vores globale rækkevidde. BYDs elektriske offentlige transport er nu til stede i over 400 byer i mere end 70 lande og regioner rundt om i verden. Vores nye energi-passagerbiler er kørt ind i mere end 54 lande og regioner, herunder Japan, Tyskland, Australien, Brasilien og De Forenede Arabiske Emirater. BYD ATTO 3 har gjort en betydelig indflydelse og er blevet de bedst sælgende NEV'er i Thailand, Israel og Singapore i flere på hinanden følgende måneder. Vores planer om at etablere tre nye fabrikker i Brasilien vil yderligere styrke vores position som en drivkraft i den globale nye energiindustri.

Vi forbliver dedikerede til vores Cool the Earth by 1 °C-initiativ og stræber efter at lette udviklingen af den globale nye energiindustri og fremskynde overgangen til en elektrisk fremtid.