Gå til indhold
Tinderbox slog mad-rekord: Hvert 12. sekund lavede Burger King nuggets, burgere eller fritter

Pressemeddelelse -

Tinderbox er netop veloverstået, hvor Burger King var det nye hovednavn på madscenen. Nye tal viser, at Burger Kings pop-up restaurant lavede nuggets, burgere eller fritter hvert 12. sekund, hvilket gjorde restauranten til den højst omsættende Burger King i hele Skandinavien i perioden. Grundet interessen måtte Burger King tømme restauranterne på Fyn for bl.a. ekstra nuggets.

I sidste uge løb Tinderbox af stablen, hvor Burger King i år var det nye hovednavn på madscenen. I deres specialdesignede restaurant i Magicbox-området serverede Burger King bl.a. deres ikoniske flammegrillede Whopper, der for nylig blev opgraderet for første gang siden 1957.

Nu er salget talt op, og tallene viser den enorme interesse fra de sultne festivalgæster: Hvert 12. sekund lavede Burger King nuggets, burgere eller fritter, hvilket gør restauranten til den højst omsættende Burger King i hele Skandinavien i perioden.

Over 7.000 burgere, 16.000 nuggets og mere end ⅓ tons pommes frites blev langet over disken i Burger Kings pop-up restaurant på Tinderbox i år.

“Det er første gang, at Burger King er til stede på en stor dansk festival, og nu har vi kigget tallene igennem, og vi kan se, at det er gået over al forventning. Det gælder ikke kun den store præstation fra vores mere end 50 kolleger, der holdt hovedet koldt under de tusindvis af bestillinger fra de sultne gæster, men mindst lige så vigtigt er den øgede trafik og interesse, som vi oplevede på digitale kanaler, hvor samarbejdet med Tinderbox er et vigtigt skridt i den fortsatte udvikling af forretningen i Danmark,” siger Carsten Lambrecht, managing director i Danmark og Sverige.

På Burger Kings digitale kanaler var der også skruet op for interessen, da der på deres Instagram kom 467 % flere besøg, hvoraf 99 % var non-followers.

Fyn støvsuget for nuggets

De mange sultne festivalgæster strømmede til Burger King på Tinderbox, og det betød også, at Burger King blev nødt til at tømme restauranterne på Fyn for bl.a. ekstra nuggets. På trods af dette måtte personalet melde udsolgt af nuggets både fredag og lørdag aften.

Det var dog ikke kun nuggets, der faldt i god jord hos de musikelskende gæster. Der var også stor interesse for den nye Whopper, der bl.a. byder på en mere luftig bolle, en varmere og mere saftig flammegrillet bøf, der er krydret med salt og peber og formet med en ny teknik, der fremmer teksturen, når man sætter tænderne i den. Og som altid finder man sprøde friskskårne grøntsager mellem bollerne.

Hver dag besøger mere end 11 millioner gæster BURGER KING® restauranter rundt om i verden. Med vores flammegrillede Whopper® er vi kendt for høj kvalitet og velsmagende, flammegrillede burgere. BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Burger Kings første restaurant i Danmark åbnede 9 1977 i København på Vesterbrogade. Siden da har vi udvidet til over 50 restauranter Danmark og flere end 270 i hele Scandinavian. King Food AS(N)/AB(S)/AS(DK) er master franchisetager i Skandinavien og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. King Food har kontorer i Stockholm, Oslo og København.

Marcus Voldum

Pressekontakt Kommunikationsansvarlig PR & Kommunikation
Carsten Lambrecht

Pressekontakt Managing Director

Burger King Danmark

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Hos BURGER KING® er det vores forpligtelse til førsteklasses ingredienser, signaturopskrifter og familievenlige madoplevelser er det, der har defineret vores brand i mere end 50 succesrige år.

I dag er King Food Danmark A/S masterfranchisetager i Danmark og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. Globalt er Burger King brandet ejet af Restaurant Brands Internationale (RBI) med hovedsæde i Miami, USA.

King Food Danmark A/S

Raffinaderivej 8