Gå til indhold
Burger Kings nye skandinaviske restaurant design. Billedet er fra en åbning tidligere på året i Norge, men de danske restauranter kommer til at ligne denne.

Nu får Danmark fire nye konger på én gang

Med åbningen af fire nye Burger King restauranter – tre i Jylland og én på Fyn – bliver de flammegrillede specialiteter endnu nemmere at finde på de jyske og fynske kanter.

Restauranterne åbner i henholdsvis Vejle, Tilst, Odense og Randers i løbet af november og december. Nærområderne har vist en stor interesse i alle restauranterne, hvilket har resulteret i masser af ansøgninger til restauranterne. Størstedelen af personalet er således allerede rekrutteret, mens der stadig er åbent for ansøgninger for medarbejdere under 18 år til alle fire restauranter.

Et nyt design, som afspejler Skandinavien, vil pryde de nye Burger King restauranter, og nedenfor findes et kort overblik over, hvad man kan forvente i de nye restauranter.

Den første Burger King restaurant i Danmark åbnede i 1977 og med åbningen af de fire nye restauranter, kommer der til at være i alt 58 Burger King restauranter i det danske kongerige.

Vejle Syd

Burger King slår dørene op den 3. november 2022, på det nye transportcenter ved Vejle Syd. Her kommer restauranten til at blive en vigtig del af den fremtidige rasteplads med tankstation, ladestationer og flammegrillet mad til alle – både familier og langturschauffører.

Adresse: Grønlandsvej 261, 7100 Vejle
Restaurantchef: Katja Petersen
Faciliteter: Double Drive Thru, udendørs siddearealer, biopejs
Åbningsdato: 3. november 2022

Tilst

Placeringen af restauranten i Tilst er ved en af de største indfaldsveje til Århus og tæt på et større handelsområde. Burger King forventer at kunne byde gæsterne velkommen i Tilst fra midt november 2022.

Adresse: Blomstervej 2R, 8381 Tilst
Restaurantchef: Carlos Pedersen
Faciliteter: Double Drive Thru, legeland til børn
Åbningsdato: Midt november 2022

Odense Roulund

Restauranten i Odense Roulund er placeret ved en af de største indfaldsveje til Odense. Restauranten i Odense forventes at åbne start december 2022.

Adresse: Drejebænken 3, 5620 Odense
Restaurantchef: Louise Knold
Team: Ca. 35 medarbejdere fra nærområdet
Faciliteter: Double Drive Thru, udendørs siddearealer
Åbningsdato: Start december 2022

Randers

Burger King forventer at åbne anden restaurant i Randers i midten af december 2022. Restauranten er strategisk placeret mellem det nordlige handelsområde og centrum.

Adresse: Mariagervej 157, 8920 Randers
Restaurantchef: Sarah Rasmussen
Faciliteter: Drive Thru, udendørs siddearealer, biopejs
Åbningsdato: Midt december 2022

Hver dag besøger mere end 11 millioner gæster BURGER KING® restauranter rundt om i verden. Med vores flammegrillede Whopper® er vi kendt for høj kvalitet og velsmagende, flammegrillede burgere.

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Burger Kings første restaurant i Danmark åbnede 9 1977 i København på Vesterbrogade. Siden da har vi udvidet til over 50 restauranter Danmark og flere end 270 i hele Scandinavian. King Food AS(N)/AB(S)/AS(DK) er master franchisetager i Skandinavien og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. King Food har kontorer i Stockholm, Oslo og København.

Marcus Voldum

Pressekontakt Kommunikationsansvarlig PR & Kommunikation
Carsten Lambrecht

Pressekontakt Managing Director

Burger King Danmark

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Hos BURGER KING® er det vores forpligtelse til førsteklasses ingredienser, signaturopskrifter og familievenlige madoplevelser er det, der har defineret vores brand i mere end 50 succesrige år.

I dag er King Food Danmark A/S masterfranchisetager i Danmark og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. Globalt er Burger King brandet ejet af Restaurant Brands Internationale (RBI) med hovedsæde i Miami, USA.

King Food Danmark A/S

Raffinaderivej 8