Burger King sætter en fastelavnsburger på menuen

Burger King sætter en fastelavnsburger på menuen

Jagten på den bedste fastelavnsbolle er allerede i gang, og i år har Burger King meldt sig ind i ræset - med en nyfortolkning af den svenske fastelavnsbolle, Semla. Burger King lancerer en kongelækker fastelavnsburger, Semla Burger, med kardemommebolle, flødeskum, marcipancreme og brownie. Fastelavnsburgeren vil være tilgængelig i 10 udvalgte restauranter på tværs af kongeriget Danmark, fra den 2. februar 2023.

Fastelavnsburgeren vil, som navnet indikerer, have form som en burger, men Burger Kings flammegrillede signatursmag er i denne omgang skiftet ud med elementer fra det søde køkken. Fastelavnsburgeren består af en brownie, der hviler på en bund af cremet mandelmasse, toppet med flødeskum og serveret i en blød kardemommebolle, som er toppet med perlesukker.

Fastelavnsburgeren lanceres i forbindelse med fastelavn, hvor vi hvert år ser både traditionelle og innovative varianter af det cremede wienerbrød, som nydes af folk i alle aldre. Heldigvis skal Burger Kings gæster ikke vente helt til den 19. februar, hvor fastelavnen i år falder. Den kongelige fastelavnsburger vil være at finde fra den 2. februar i 10 udvalgte restauranter i storbyerne København, Århus, Odense og Aalborg.

Hos Burger King glæder man sig til at se, hvordan fastelavnsburgeren bliver taget imod på det danske marked. Sidste år blev fastelavnsburgeren lanceret i udvalgte restauranter i Sverige, og på kort tid blev den udsolgt. Maria Finnerman, Innovationschef hos Burger King, udtaler:

"Efter at have testlanceret fastelavnsburgeren i et udvalg af svenske restauranter sidste år, er vi glade for at kunne præsentere vores Semla i en række danske Burger King restauranter i år. At fastelavnsburgeren blev udsolgt sidste år, tolker vi som et godt tegn på, at der er en nysgerrighed efter at prøve innovative varianter i burgerkategorien – også med ingredienser fra det søde køkken".

Bagværket sælges i perioden 2. februar til 5. marts 2022 i følgende restauranter: Aalborg C, Aarhus C, Odense SØ, Vanløse, Fields, Nørreport, Rådhuspladsen, Vesterbrogade, Roskilde og Ørestaden. Prisen kommer til at være 29 kr.

Hver dag besøger mere end 11 millioner gæster BURGER KING® restauranter rundt om i verden. Med vores flammegrillede Whopper® er vi kendt for høj kvalitet og velsmagende, flammegrillede burgere.

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Burger Kings første restaurant i Danmark åbnede 9 1977 i København på Vesterbrogade. Siden da har vi udvidet til over 50 restauranter Danmark og flere end 270 i hele Scandinavian. King Food AS(N)/AB(S)/AS(DK) er master franchisetager i Skandinavien og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. King Food har kontorer i Stockholm, Oslo og København.

Marcus Voldum

Pressekontakt Kommunikationsansvarlig PR & Kommunikation
Carsten Lambrecht

Pressekontakt Managing Director

Burger King Danmark

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Hos BURGER KING® er det vores forpligtelse til førsteklasses ingredienser, signaturopskrifter og familievenlige madoplevelser er det, der har defineret vores brand i mere end 50 succesrige år.

I dag er King Food Danmark A/S masterfranchisetager i Danmark og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. Globalt er Burger King brandet ejet af Restaurant Brands Internationale (RBI) med hovedsæde i Miami, USA.

King Food Danmark A/S

Raffinaderivej 8