Burger King Operator i Call of Duty Modern Warfare 2

Pressemeddelelse -

Burger King og Call of Duty lancerer in-game items, der aktiveres ved køb af en Whopper

Det nye samarbejde giver Burger Kings gæster adgang til et Operator Skin in-game og én times 2XP, for hver Whopper de køber (gælder ikke Whopper Junior).

Burger King annoncerer et samarbejde med den verdensomspændende gaming franchise Call of Duty. Det sker i forbindelse med spillets største lancering i år, Call of Duty: Modern Warfare II. Gennem samarbejdet vil Burger Kings gæster få en unik kode, når de køber en Whopper (gælder ikke Whopper Junior). Denne unikke kode giver et gratis BK Operator Skin og én times dobbelt XP (2XP) i Call of Duty: Modern Warfare II. Spillerne kan således fordoble deres experience points i én time, hver gang de køber en Whopper (gælder ikke Whopper Junior).

”Mange af vores gæster er også gamere, så ved at give dem Call of Duty-præmier, møder vi også vores gæster in-game og tager del i noget, som de virkelig brænder for,” siger Iwo Zakowski, Senior Director of Global Marketing hos Burger King, og fortsætter: ”Vi er begejstrede over samarbejdet med Call of Duty, fordi vi kan give vores gæster en gratis bonus i et spil, de elsker”.

Alle Operator Skins er udsmykket med logoet for ”Burger Town”: En fiktiv fast food-kæde, der optræder i flere af Call of Duty-spillene. For hvert køb af en Whopper, kan én times dobbel XP (2XP) indløses, og hver spiller kan indløse op til 40 timer (ikke kun begrænset til denne kampagne).

”Vi er utroligt glade for at kunne teame op med Burger King og fejre udgivelsen af Modern Warfare II sammen,” siger William Gahagan, Director of Global Partnerships hos Activision. ”Vores brands har slået sig sammen og skabt et tilbud, som fans vil elske, og jeg glæder mig til at se spillere i BK Operator Skins online i lanceringsweekenden.”

Kampagnen er tilgængelig i alle restauranter i Danmark fra onsdag den 26. oktober.

Om Burger King
    Burger King blev stiftet i 1954 og er en af verdens største restaurantkæder. Burger King er kendt for sin gode mad og for at være det eneste sted, hvor man kan få den ikoniske flammegrillede Whopper. Burger King administrerer mere end 18.700 lokationer fordelt på over 100 lande. Næsten alle Burger King’s restauranter ejes og drives af selvstændige franchisetagere, hvoraf mange af dem er familieejede forretninger, der har eksisteret i flere årtier. Læs mere om Burger King-brandet på www.bk.com.

Om Activision
    Activision er en førende global udvikler og udgiver af interaktiv underholdning. Med hovedkvarter i Santa Monica, CA, varetager Activision foretagender i hele verden og er en afdeling af Activision Blizzard (NASDAQ: ATVI), en S&P 500-virksomhed.

Marcus Voldum

Pressekontakt Kommunikationsansvarlig PR & Kommunikation
    Carsten Lambrecht

Pressekontakt Managing Director

Burger King Danmark

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Hos BURGER KING® er det vores forpligtelse til førsteklasses ingredienser, signaturopskrifter og familievenlige madoplevelser er det, der har defineret vores brand i mere end 50 succesrige år.

I dag er King Food Danmark A/S masterfranchisetager i Danmark og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. Globalt er Burger King brandet ejet af Restaurant Brands Internationale (RBI) med hovedsæde i Miami, USA.

King Food Danmark A/S

Raffinaderivej 8