EM-kamp mod Rusland satte streamingrekord

VM-finalen i herrehåndbold blev slået med længder, da Københavnerne streamede Ruslandskampen i mandags. – Vi forventer nye seerrekorder til de kommende kampe, fortæller internetfirma.

Københavnerne gik streamingamok under EM-kampen mellem Danmark og Rusland i mandags, oplyser internetfirmaet Fiberby, som leverer fibernetbredbånd til mere end 30.000 husstande i hovedstaden.

Internetfirmaet Fiberby oplevede tre gange så høj aktivitet mandag den 21. juni som normalt under Danmark-Rusland EM-kampen. Graf: Fiberby

Streaming tredoblet
Tre gange så mange husstande streamede TV-kampen mod Rusland sammenlignet med, hvor mange der ellers streamer TV på en almindelig hverdag.

Herudover så 25 procent flere abonnenter med end under VM-finalekampen i herrehåndbold i Egypten den 31. januar i år, som var den tidligere seerrekord, oplyser firmaet.

- Mange flere så med under Ruslandskampen, fordi den var helt afgørende for Danmarks videre deltagelse, og så fordi den blev sendt på DR1, som næsten alle har adgang til. Derfor kunne vi også se, at der var flere streamere til Finlandskampen den 12. juni end til kampen mod Belgien den 17., siger Jakob Frederiksen, administrerende direktør hos Fiberby.

Nye streamingrekorder på vej
Han forventer i øvrigt, at en ny streamingrekord bliver sat på lørdag mod Wales - og i eventuelt kommende kampe.

- Det gør jeg, fordi vi nu er nået til det intense knockout-stadie i turneringen, og fordi alle de resterende fodboldkampe vises på DR, hvilket kun øger adgangen, tilføjer han.

Denne nyhed er udsendt af: