​Bring starter op med levering til Nærboks

Bring gør det enklere for modtagere uden for de større byer, at hente sine pakker, på et hvilket som helst tidspunkt af døgnet.

Bring har indgået en pilotaftale med Nordic Infrastructure, der driver Nærboks, med det formål at komme nærmere modtageren. Tirsdag efter påske blev de første Bring pakker leveret til Nærboks fordelt i hele landet.

- Modtagerne efterspørger mere valgfrihed og fleksibilitet. I Bring arbejder vi konstant på at finde løsninger der gør hverdagen enklere for modtageren, derfor er vi også glade for, at vi nu kan tilbyde Nærboks som en del af vores udleveringsnetværk, fortæller Jens Lauge, Forretnings udvikling, Bring i Danmark.

Levering nærmere hjemmet
Nærboks er et supplement til Brings eksisterende udleveringsnetværk og er nøje udvalgt på steder, hvor Bring ikke har udleveringssteder i dag. Det sparer modtagerne for tid og gør det enkelt, at hente sin pakke præcis når det passer dem, da Nærboks er placeret hvor modtagerne bor eller færdes.

-
Konkurrencen om at levere pakker til modtagerne er stor, men det gælder især i byerne. Der er alligevel mange modtagere som ikke bor i byerne. Vi ønsker at komme nærmere modtagerne, derfor har vi også valgt at tage Nærboks ind,da de er placeret i nærområder hvor modtagerne faktisk bor. Vi forventer at flere modtagere vil vælge levering til Nærboks i fremtiden, fortæller Per Buus, salgsdirektør i Bring i Danmark

Alle danskere skal have adgang
-
Nærboks er et åbent pakkenetværk, og ambitionen er, at alle danskerne skal kunne hente sine pakker i en Nærboks. I dag driver vi over 850 Nærbokse fordelt i samtlige kommuner i Danmark, og senere på året vil antallet blive fordoblet til 1.600. Nærboks er en borgernær løsning, og målet er, at alle danskere vil have en Nærboks tæt på deres bopæl, hvor de kan hente og returnere deres pakker 24/7, fortæller Lars Hem Simonsen, Adm. Direktør, Nordic Infrastructure

-
I løbet af sommeren vil vi justere antal og placering af udvalgte Nærbokse løbende, så endnu flere modtagere kan vælge Nærboks når de handler online, fortæller Jens Lauge, Forretnings udvikling, Bring i Danmark.

Fakta om Nærboks
Nærboks er batteridrevne pakkebokse, der blandt andet er placeret i boligområder, tæt på modtageren. Boksene er fleksible og den kan både placeres udenfor og indenfor, da den hverken er afhængig af ledning eller internet. Modtageren åbner Nærboks med sin telefon via Bluetooth.