Niclas Sandin, administrerende direktør for BookBeat

BookBeat lancerer i Danmark – målet er mindst 100.000 brugere

I et år har BookBeat nu været tilgængelig på 28 europæiske markeder. Heraf er Sverige, Finland og Tyskland BookBeats kernemarkeder, hvor tjeneste er blevet oversat og lokale teams er etableret. Danmark tilføjes nu som et af BookBeats kernemarkeder i forbindelse med indgåelse af aftaler med de store danske forlag, og oversættelsen af tjenesten til det lokale sprog. De brede lanceringskampagner forventes at starte hen mod slutningen af sommeren, og det langsigtede mål for lanceringen i Danmark er, at nå mindst 100.000 betalende brugere.

-Af alle de markeder, vi har analyseret det sidste år, er Danmark det marked, vi ser det største potentiale i. Både efterspørgslen, det fantastiske indhold og den fortsatte vilje til at investere hos de lokale forlag er på plads. Vi har allerede vist, at BookBeat klarer sig godt i hård konkurrence, og vi mener at der er plads til flere spillere, der gennem produktinnovation kan få hele det danske marked til at vækste yderligere. På sigt skal vi have mindst 100.000 af de 5,8 millioner danskere til at vælge BookBeat, siger Niclas Sandin, administrerende direktør for BookBeat.

På grund af pandemien vil lanceringen ske trinvis. Lanceringen begynder i slutningen af sommeren, med den højest mulige hastighed. Rekrutteringen af det team, der kommer til at være ansvarlig for lanceringen på det danske marked, er i gang.

BookBeats ejer, Bonnier Books, driver allerede det nystartede forlag Gutkind på det danske marked, samtidig med at Strawberry Publishings danske forlagsvirksomhed for nyligt blev købt. Det er muligt for danske brugere at prøve tjenesten gratis i en begrænset periode på bookbeat.dk

Emner

BookBeat er en af Europas ledende streamingtjenester for e- og lydbøger. Virksomheden blev grundlagt i 2015 og ejes af Bonnier Books. I maj 2016 lancerede tjenesten på det svenske marked, og i dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 100 ansatte.

På nuværende tidspunkt er BookBeat tilgængelig på 28 europæiske markeder, og har mere end 400.000 betalende brugere, hvoraf størstedelen er at finde på kernemarkederne, Sverige, Finland og Tyskland.

For mere information, besøg www.bookbeat.dk

Josefin Nordin

Pressekontakt Country Manager Netherlands, Belgium & Denmark +46 73 743 03 63

BookBeat er en af Europas ledende streamingtjenester for e- og lydbøger. Virksomheden er ejet af Bonnier Books og blev grundlagt i 2015. BookBeat har været virksom i Sverige siden 2016 og siden 2020 i Danmark. I dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 150 ansatte.

På nuværende tidspunkt er BookBeat tilgængelig på 30 europæiske markeder, og har mere end 700.000 betalende brugere, hvoraf størstedelen er at finde på kernemarkederne Sverige, Finland, Tyskland, Danmark og Polen.

For mere information, besøg www.bookbeat.dk