Den helt nye BMW CE 04: Elektrisk mobilitet på to hjul

Den helt nye BMW CE 04: Elektrisk mobilitet på to hjul

BMW Motorrad har i dag løftet sløret for den kommende BMW CE 04 ved en digital præsentation.

BMW Motorrad Concept Link blev vist første gang i 2017, og den næsten produktionsklare BMW Motorrad Definition CE 04 blev afsløret i slutningen af 2020. Nu er den færdige BMW CE 04 så klar til at indtage de danske veje i starten af 2022 med sin elektriske drivlinje, futuristiske design og innovative opkoblingsmuligheder.

"BMW CE 04 er vores nye elektriske stjerne i byen. Den kombinerer elektrisk kørsel med ægte motorcykel-feeling. Den indeholder den nyeste teknologi og de bedste battericeller, som også giver strøm i BMW iX. Ligesom CE 04 vil alle fremtidige BMW Motorrad-modeller til mobilitet i byerne være helt elektriske," siger Oliver Zipse, øverste chef hos BMW AG.

Highlights for den nye BMW CE 04

• Maksimal effekt: 42 hk
  • Batterikapacitet: 8,9 kWh
  • Elektrisk rækkevidde på op til 130 km
  • Korte opladningstider og opladningsteknologi baseret på samme system, som anvendes i biler
  • Tre indstillinger for kørsel: "ECO", "Rain" og "Road" for optimalt set-up afhængig af vejr og humør
  • Kraftfuldt bremsesystem med ABS
  • 10,25" TFT-farveskærm med integreret navigation og omfattende tilslutningsmuligheder som standard
  • LED-lygter er standard
  • Opbevaringsrum på siden og foran
  • Ventileret rum til opladning af mobiltelefonen inklusive USB-C-opladning
  • Futuristisk design og farvemuligheder
  • Omfattende ekstraudstyrsmuligheder og originalt BMW Motorrad tilbehør og beklædning.

Urban frihed
Med en maksimal effekt på 42 hestekræfter (31 kW) når den nye BMW CE 04 fra 0-50 km/t - den klassiske ”trafiklys-start” - på 2,6 sekunder. Tophastigheden er 120 km/t.

Batterikapaciteten er på 8,9 kWh (60,6 Ah), hvilket giver en rækkevidde på op til 130 km. Dette muliggør daglig emissionsfri kørsel i byen, i bymiljøer og til kortere ture efter arbejde eller i weekenden.

Opladning
Elmotoren på BMW CE 04 er monteret i rammen mellem batteriet og baghjulet.

Batteriet oplades via den integrerede opladningsenhed enten hjemme, via en wallbox eller offentlig ladestander. Når batteriet er helt fladt, tager opladningen 4 timer og 20 minutter. Med en hurtiglader er tiden kun 1 time og 40 minutter. Opladning af batteriet fra 20% til 80% via en hurtiglader kan gøres på 45 minutter.

Link til den digitale præsentation inkl. Q&A: https://www.youtube.com/BMWMotorrad

#TheSilentRevolution
#PluggedToLife

BMW Group har et globalt salgsnetværk, der dækker 140 lande. I Danmark udføres salg og service af otte autoriserede forhandlere og 17 serviceværksteder.

BMW Danmark er i 2021 – for 10. år i træk – kåret som vinder i kundetilfredshedsundersøgelsen AutoIndex for at have de mest tilfredse og de mest loyale bilejere.