BMW Motorrad præsenterer M RR 50 Years M

BMW Motorrad præsenterer M RR 50 Years M

Jubilæumsmodellen ”M RR 50 Years M” har fundament i BMW M 1000 RR, som havde verdenspremiere i september 2020 som den første rene M-model fra BMW Motorrad – og som dengang var baseret på sportsmodellen BMW S 1000 RR.

”M RR 50 Years M” er en ikonisk og kompromisløs superbike – bygget til både bane og vej. Med den standardmonterede Competition-pakke opfylder denne motorcykel de højeste krav til ydeevne og adrenalinkick. Oplevelsen toppes af farven Sao Paulo Yellow og det historiske 50 års BMW M-logo. Modellen er en hyldest til M-historien og racerånden fra næsten 100 års motorcykelproduktion og 50 år med BMW M.

Competition-pakken består af M GPS Laptrigger, M Billet-pakke, kulfiberpakke, passager-kit, Pillion sædeafdækning, svingarm i transparant anodiseret aluminium samt M Endurance-kæde.

M - det mest magtfulde bogstav i verden
BMW Motorrad tilslutter sig filosofien om det mest magtfulde bogstav i verden. M er synonymt med succes på racerbanen lige som fascinationen af højtydende BMW modeller særligt rettet mod kunder med høje krav til ydeevne, eksklusivitet og individualitet. Sidst, men ikke mindst, har BMW M 1000 RR også været grunden til succes for BMW Motorrad World SBK Team siden 2021 i lighed med andre teams rundt omkring i verden.

Fra Isle of Man til Dakar - BMW Motorrad og motorsport
Det er ikke kun racerbilerne fra BMW M, som har dannet fundamentet for succes på racerbanerne. Selv i de første årtier af virksomhedens historie var BMW og motorsport forbundet med uforglemmelige navne som Ernst Jakob Henne og Georg ”Schorsch” Meier. Den legendariske sejr af ”Schorsch” Meier med sin supercharged BMW i 1939 Senior Tourist Trophy på Isle of Man står stadig som en vigtig milepæl.

Og i 1976, præcis 37 år senere, fejrer Helmut Dähne og Hans Otto Butenuth femtepladsen i Production TT. I løbet satte de hurtigste tid, men blev på grund af en handicap-regel forvist til femtepladsen. Ikke desto mindre blev denne femteplads fejret som sejr i betragning af den hurtigste tid.

75 år efter ”Schorsch” Meiers succes i Senior TT lykkedes det Michael Dunlop at tage sejren igen i 2014 på BMW S 1000 RR. Og i årene efter, har RR sat sit umiskendelige præg på Tourist Trophy med yderligere sejre.

BMW M-farverne er også repræsenteret på BMW motorcykler uden for alfarvej. For eksempel på BMW GS-modellerne, som Hubert Auriol og Gaston Rahier dominerede Paris-Dakar Rally med i begyndelsen af 1980'erne.

Bestilling i begrænset periode
Som ingen anden BMW motorcykel til dato, bærer M RR 50 Years M-modellen dette historiske motorsports-DNA videre. Produktionen til Danmark – og resten af Norden – vil kun foregå mellem den 1. august og 30. oktober 2022.

BMW Danmark er i 2022 – for 11. år i træk – kåret som vinder i kundetilfredshedsundersøgelsen AutoIndex for at have de mest tilfredse og de mest loyale bilejere.