BMW M5 Touring

BMW M5 Touring: Kraft og komfort i perfekt kombination

For tredje gang i sin 40-årige historie tilbydes BMW M5 i en Touring-version. Den nye BMW M5 Touring kombinerer det højeste niveau af ydeevne med daglig brugervenlighed og langdistancekomfort.

Første gang BMW M introducerede en Touring-version var tilbage i 1992 sammen med anden generation af BMW M5 Sedan. I 2007 blev den fjerde generation af den højtydende Sedan ligeledes akkompagneret af en BMW M5 Touring.

Nu følger den nye udgave op på succeshistorien og sikrer dermed, at kunderne igen kan vælge mellem to karrosserivarianter af BMW M5.

Detaljerne for den helt nye BMW M5 Sedan er allerede afsløret, og nu kommer så de sidste detaljer for den helt nye BMW M5 Touring, som lanceres til november.

Atletiske former og typiske Touring-proportioner
Med en frisk fortolkning af det karakteristiske M design udtrykker den nye BMW M5 Touring klart sin racerbils-inspirerede karakter.

Det modelspecifikke design med iøjnefaldende hjulkasser kombineret med muskuløse skuldre og en lang taglinje understreger det atletiske udseende fra siden.

Den skulpturelle forende er formet af store luftindtag og en nydesignet BMW M nyregrill med BMW Iconic Glow konturbelysning som standard.

Bagerst giver de smalle baglygter og en todelt diffuser med to par integrerede udstødningsrør den brede og kraftfulde statur.

Bagagerummet kan udvides fra 500 til 1.630 liter, og det elektriske anhængertræk (ekstraudstyr) kan tage op til 2.000 kg.

M Hybrid og V8-motor
M Hybrid-drivlinjen kombinerer en 4,4 liters V8-motor med en elektrisk motor, som samlet yder 727 hestekræfter og et drejningsmoment på 1.000 Nm.

Topfarten er 250 km/t, og denne kan hæves til 305 km/t med den valgfrie M Driver’s Package.

Accelerationen fra 0-100 km/t foregår på 3,6 sekunder.

Højspændingsbatteriet giver 18,6 kWh brugbar energi. Dette giver en elektrisk rækkevidde på op til 67 kilometer. AC-opladning er mulig op til 11 kW.

Indstillet til både hverdags- og banekørsel
De M specifikke opsætningsmuligheder giver mulighed for at indstille bilen til den aktuelle køresituation, herunder opsætning af undervogn, styretøj, bremser, firehjulstræk eller baghjulstræk samt genvinding af bremseenergien.

Track-mode inkluderer også M Laptimer samt Boost-funktion til en særlig dynamisk køreoplevelse.

Premiere og lancering
Den nye BMW M5 Touring får verdenspremiere ved Monterey Car Week i Californien, USA i midten af august.
Markedslanceringen i november 2024 starter i forbindelse med produktionsstarten på BMW Group Plant Dingolfing i Tyskland.

***
BMW M5 Touring. Plug-in-hybrid 727 hk. Elektrisk rækkevidde op til 67 km. Forbrug 50,0 km/l. CO2-udledning 46 g/km. Opladningstid ved 11 kW: 2,15 timer. CO2-ejerafgift 780 kr. årligt. Forbrug og rækkevidde kan påvirkes af bl.a. kørestil, hastighed, vejrforhold og ekstraudstyr. Bilen er vist med ekstraudstyr.