BMW M2 i farven Grigio Telesto

BMW M2: Opdateret med øget effekt

Som leverandør af køreglæde for den ægte entusiast sætter BMW og den nye BMW M2 standarden for kompakte og højtydende sportsvogne i premiumsegmentet. Den nye BMW M2 byder på endnu mere kraft, større visuel effekt og innovative funktioner. Bilen har en sekscylindret rækkemotor og klassisk baghjulstræk. Sekstrins manuel gearkasse kan vælges i stedet for den standardmonterede ottetrins automatgearkasse.

Med kombinationen af kompakte dimensioner, perfektioneret undervognsteknologi tilpasset både daglig kørsel og banekørsel er den nye BMW M2 ideelt rustet til at skrive det næste kapitel i succeshistorien.

Sekscylindret rækkemotor med ekstra kraft og drejningsmoment
Den opgraderede version af motoren i den nye BMW M2 understreger endnu mere den lineære kraftlevering, der er kendetegnende for modellerne fra BMW M.

Den 3,0-liters motor har 20 ekstra hestekræfter, hvilket giver en samlet effekt på 480 hk. Det maksimale drejningsmoment er tilgængeligt over et bredt område mellem 2.650 og 6.130 omdr./min. og er for den valgfrie sekstrins manuelle gearkasse på 550 Nm. Når kraften overføres via den standardmonterede ottetrins M Steptronic automatgearkasse med Drivelogic, stiger tallet til 600 Nm.

Uanset hvilken gearkassevariant man vælger, giver den øgede motoreffekt en reduktion på 0,1 sekund i accelerationen fra 0 til 100 km/t. Den nye BMW M2 klarer spurten på 4,0 sekunder med automatgearkassen og 4,2 sekunder med den manuelle gearkasse.

Effektforøgelsen kan også mærkes i spurten fra 0 til 200 km/t, med en forbedring på 0,6 sekunder for BMW M2 med automatgearkasse, som nu klares på 12,9 sekunder. Ved den tilsvarende reduktion med den manuelle gearkasse stopper uret på 13,7 sekunder. Tophastigheden er på 250 km/t, men kan øges til 285 km/t med M Driver's Package (ekstraudstyr).

Nyt design og nye farver
Den nye BMW M2 får et udvidet udvalg af eksteriørfarver samt letmetalfælge med nyt design. Der kan vælges mellem tre standardfarver, fem metallakker og seks BMW Individual-lakeringer. Det udvidede udvalg omfatter de nye farver Sao Paulo Yellow, Fire Red metallic, Portimao Blue metallic og Skyscraper Grey metallic. Derudover omfatter rækken af BMW Individual-farver nu Java Green, Voodoo Blue, Twilight Purple og Grigio Telesto.

Modellen er som standard udstyret med M letmetalfælge i dobbelt-eger design med Jet Black finish. Dimensionerne er 19 tommer på forakslen og 20 tommer på bagakslen. En ny mulighed er fælge i dobbelteger-design og med samme mål, men i farven Silver. Disse kan kombineres med banedæk med M Race Track-pakken.

BMW Operativsystem 8.5
Det M-specifikke indhold på BMW Curved Display og det valgfrie BMW Head-Up Display forstærker interiørets sportsvognsånd. Den fuldt digitale displaygruppe, der består af et 12,3-tommer informationsdisplay og en 14,9-tommer kontrolskærm, sætter nu scenen for den seneste udvikling af BMW iDrive baseret på BMW Operating System 8.5.

Pris og premiere
Prisen på den nye BMW M2 starter på 1.530.000 kr., og de første biler forventes at lande i sensommeren.

***

BMW M2. 480 hk. Forbrug 10,3 km/l. CO2-udledning 220 g/km. Energiklasse D. Forbrug kan påvirkes af bl.a. kørestil, terræn og vejr.