BMW Group er hovedsponsor for The Aurora: Skandinaviens nye arena for klassiske og moderne biler

I starten af juli måned kommer nogle af verdens mest ikoniske biler til Norrvikens Trädgårdar i Båstad i Sverige. Som hovedsponsor for The Aurora vil BMW Group fremvise både historiske ikoner, aktuelle modeller, men også et glimt ind i fremtiden i form af to konceptbiler.

Den første udgave af The Aurora afholdes i Norrvikens Trädgårdar i Båstad i Sverige fra den 5. til den 7. juli. Arrangementet bliver et samlingssted i fantastiske omgivelser, hvor de besøgende kan opleve nogle af verdens mest unikke biler helt tæt på. Arrangementet forventes at tiltrække bilentusiaster og samlere fra hele Europa, der kan beundre de meget sjældne og eksklusive biler i de smukke omgivelser. Som hovedsponsor vil BMW Group fremvise en række modeller fra koncernens mærker: BMW, MINI, Rolls-Royce og BMW Motorrad. Tilstedeværelsen af alle mærkerne understreger BMW Groups mangeårige engagement i at bevare og beskytte bilhistorien.

I løbet af BMW Groups århundredlange historie har virksomheden produceret en række ikoniske modeller. På The Aurora har de besøgende nu mulighed for at se et udvalg af historiske modeller, aktuelle modeller fra i dag, men også konceptbiler, der giver et glimt ind i fremtiden. BMW's konceptbiler fra Neue Klasse vises for første gang i regionen, og Rolls-Royces første fuldelektriske model - Rolls-Royce Spectre - vil fejre sin offentlige premiere i Skandinavien.

„Vi er beærede over at samarbejde med Aurora Scandinavian Concours,“ siger Marie Dellbrant, Brand Director BMW Northern Europe. „Dette partnerskab giver os mulighed for at fejre den rige arv fra BMW Groups ikoniske mærker og også præsentere, hvad fremtiden har at byde på. Vi ser frem til at dele vores passion for disse fantastiske køretøjer med de besøgende på dette års udstilling.“

„Vi er stolte af at have BMW som hovedsponsor for The Aurora. BMW's fantastiske historie og klare fokus på innovation er i tråd med det, vi ønsker at opnå med The Aurora,“ siger Filip Larsson, CEO for The Aurora.

Rolls-Royce Spectre
Spectre er starten på et nyt og spændende kapitel for Rolls-Royce Motor Cars og begyndelsen på mærkets fuldelektriske æra. Bilen besidder alle de kvaliteter, som Rolls-Royce er globalt berømt for – lydløs, komfortabel og harmonisk. Spectre viser, hvor perfekt egnet en Rolls-Royce er til elektrificering, og skaber ny præcedens ved at skabe en helt ny klasse: Ultra-Luxury Electric Super Coupé. Spectre kombinerer elegance og innovation og har et imponerende og raffineret look – perfekt til atmosfæren på The Aurora.

BMW Vision Neue Klasse
Neue Klasse er starten på en ny generation af BMW modeller, der lanceres fra 2025. De nye modeller sætter nye standarder inden for digitalisering, elektrificering og cirkularitet. Med en ny generation af elektrisk drivlinjeteknologi og også nye og nu runde battericeller kan kunderne forvente mindst 30 procent længere rækkevidde og 30 procent hurtigere opladning. Navnet „Neue Klasse“ er en bevidst henvisning til den tidligere æra i 1960'erne, hvor BMW foretog en stor transformation med den daværende sportslige mellemklassesedan BMW 1500. Lanceringen bragte ændringer i store dele af virksomheden. Med sin kombination af innovation, design og sportslighed blev BMW 1500 og dens efterfølgere et vendepunkt for virksomheden. Siden da har BMW været synonymt med „Sheer Driving Pleasure“ (eller på dansk „Ren køreglæde“) - et løfte, der gælder den dag i dag.

De første modeller under Neue Klasse vil indgå i BMW's modelprogram med en SUV i mellemklassen tæt efterfulgt af en sedan i det nuværende 3-serie segment. På The Aurora får besøgende en indikation af, hvordan disse biler kan se ud, da BMW Vision Neue Klasse og BMW Vision Neue Klasse X begge vil være til stede.

Læs mere om The Aurora her: https://www.theaurora.se/

Rolls-Royce Spectre. Elektrisk rækkevidde 530 km. Forbrug 22,2-23,6 kWh/100 km.
BMW Vision Neue Klasse
og BMW Vision Neue Klasse X er konceptbiler. Forbrugstal er ikke tilgængelige.