B&C 25 fik stor opmærksomhed

B&C 25 fik stor opmærksomhed

Hvert andet år i den første uge af marts er Messe C i Fredericia stedet, hvor håndværkere og andre byggefolk fra hele landet søger til for at blive opdateret om de nyeste materialer og tendenser inden for dansk byggeri. 1.-4. marts 2016 var det 17. gang, at den store fagmesse blev afholdt. Blandt de 300 udstillere var naturligvis også Monier, der kunne præsentere en verdensnyhed, der fik folk til at strømme til. Vi har samlet nogle førstehåndsindtryk fra de mange håndværkere, som for første gang fik Moniers nye letvægtstagsten B&C 25 i hånden.

Præsentationen af B&C 25 skabte travlhed på Moniers stand. Nogle håndværkere havde valgt udelukkende at tage turen til Fredericia for med egne øjne eller mere præcist egne hænder, at opleve denne revolutionerende tagnyhed, der udmærker sig ved den lave vægt. B&C 25 er 40% lettere end traditionelle betontagsten. Den lave vægt betyder, at B&C 25 kun vejer 25 kg pr. m², hvilket gør denne tagløsning til et yderst attraktivt alternativ til stål og fibercement. Med introduktionen af B&C 25 har de mange tusinde boligejere, der inden for de nærmeste år skal have udskiftet deres tag, mulighed for at få et rigtigt tagstenstag over hovedet.

Den lavere vægt var det helt store samtaleemne – og det ikke kun fordi, det giver helt nye muligheder i forbindelse med renovering af nedslidte tage med fibercement. Også det forbedrede arbejdsmiljø, som er resultatet af de markant færre tunge løft fik smilet frem hos de fleste håndværkere. Kenneth Vestergaard fra Nr. Nissum Tømrer- og Snedkerforretning udtrykte det således:

De seneste dage har jeg oplagt betontagsten, hvilket kan mærkes i hele kroppen – situationen havde været anderledes, hvis vi havde anvendt B&C 25!

Vi har samlet en række kommentarer fra håndværkere, der tog imod opfordringen ”Løft mig”:

Hold da helt op, hvor er den let! Tænk, hvad det kommer til at betyde, når bundterne med tagsten skal fordeles på tagfladen. Slut med tunge, belastende løft, der med tiden sætter sine tydelige spor i hele kroppen. Jeg kan godt forestille mig, at vi kommer til at bruge B&C 25 til mere end tagrenoveringer – netop fordi den er 40% lettere end traditionelle betontagsten.

Kenneth Vestergaard, Nr. Nissum Tømrer- og Snedkerforretning

Det er en tagsten med stort potentiale. Det er slut med slaskede gorillaarme, når en arbejdsdag er slut. Et kæmpe plus for arbejdsmiljøet. Det bliver ligefrem sjovt at skulle lægge tag med den nye B&C 25.

Thomas Christensen, Thomas’ Byggeservice

Utroligt, at det kan lade sig gøre. Man fornemmer den markante forskel helt tydeligt, når man samtidig løfter B&C 25 og en traditionel B&C betontagsten i hver sin hånd. Ikke nok med at den er lettere, jeg får også en fornemmelse af kvalitet, når jeg holder den i hånden.

Janus Hauge, Naus Holding ApS

B&C 25 er ikke blot lettere, jeg vil umiddelbart også tro, at den er både nemmere og hurtigere at lægge, da der ikke skal løftes nær så meget. I forbindelse med tagrenoveringer har vi nu muligheden for at tilbyde en løsning med betontagsten, hvilket mange helt sikkert vil vælge. Det kunne være helt fantastisk, hvis B&C 25 også blev produceret med Danflock© systemfuge, for så kunne den oplægges uden brug af undertag.

Anders Lind, Trekantens Tømrer og Bygningssnedker ApS

Jeg tror også, at B&C 25 vil blive en stor succes i forbindelse med nybyggeri. Mange vil foretrække netop denne tagløsning pga. den lave vægt, der giver et betydeligt bedre arbejdsmiljø. B&C 25 er også den ideelle løsning i forbindelse med både landbrugs- og industribyggeri.

Henrik Hyldtoft, Tømrer Hyldtoft

Konkurrence i tagstensløft

I løbet af de 4 messedage blev der afholdt en konkurrence i tagstensløft, der gik ud på at løfte den nye B&C 25 i strakt arm i længst tid. Torsdag 3. marts blev vinderen Kim Pedersen, AK Total, med en tid på 6 min. og 14 sek. En tid, der fredag blev slået med 7 sekunder af ugens samlede vinder, Per Vestergaard.

Vil du vide mere om B&C 25 så klik her.

Monier har ca. 300 ansatte i Norden og Baltikum og havde i 2014 en omsætning på godt 100 millioner Euro. Monier Norden & Baltikum er en del af Braas Monier Building Group. I alt har virksomheden 122 fabrikker og aktiviteter i 36 lande. Monier er verdens førende producent af tagprodukter til hældningstage, tagtilbehør og skorstene. I 2014 havde Monier 7.300 ansatte og et salg på over 1,2 milliarder Euro.