Tømrer Jess Sørensen og tømrerlærling Rune Retsloff holder pause på rygningen af den nyoplagte tagflade med gul B&C Danflock®.

B&C Danflock® fejrer 30 år på toppen

Der er fuld fart på hos Tømrer- og Snedkerfirmaet Frede D. Nielsen A/S, der bl.a. er i gang med to store byggeprojekter i henholdsvis Vestbjerg og Vodskov nord for Aalborg. Der er tale om 37 nybyggede rækkehuse og renoveringen af 217 lejeboliger i tæt/lav bebyggelse. På begge byggerier er der valgt en tagløsning med B&C Danflock® – taget uden undertag, der i 2016 kan fejre 30 års jubilæum. Vi har besøgt byggepladserne for bl.a. at snakke med tømrer Jess Sørensen, der har mere end 20 års erfaring med oplægning af B&C Danflock®.

B&C Danflock® fejrer 30 år på toppen

Når mit eget tag skal udskiftes, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, hvilken tagløsning jeg vil vælge, det skal naturligvis være B&C Danflock®, fortæller tømrer Jess Sørensen, Tømrer- og Snedkerfirmaet Frede D. Nielsen A/S i Aalborg. Siden jeg blev udlært i 1993 har jeg oplagt et utal af tage med B&C Danflock® og på den måde fået et indgående kendskab til tagløsningens mange positive egenskaber. Det er meget nemmere og hurtigere at oplægge B&C Danflock®, da der ikke først skal bruges tid på montering af et undertag.

B&C Danflock® er en 100% dansk tagløsning, der blev lanceret i 1986 og siden da er oplagt på titusindvis af danske tage. Betontagstenen er forsynet med en unik systemfuge, der bedst kan sammenlignes med det velcrobånd, som bruges til f.eks. overtøj. Når tagstenene er oplagt og bundet til lægterne, modvirker systemfugen indtrængen af slagregn og fygesne og det samtidig med, at eventuelle kondensdannelser indenfor drænes ud gennem de mange tusinde nylonfibre. Valget af en tagløsning med B&C Danflock® sikrer tørre lofter og en effektiv ventilation.

Jeg har efterhånden oplagt en del tage med B&C Danflock®, og jeg har aldrig oplevet, at der er trængt slagregn eller fygesne ind i konstruktionen, fortæller tømrer Jess Sørensen. Jeg vil påstå, at man får et langt sundere tag med netop B&C Danflock®, da den gode og konstante ventilation af tagkonstruktionen forhindrer fugt og andre mere alvorlige følgeskader som råd og skimmelsvamp. Endelig er der også det ekstra plus ved denne tagløsning, at man i forbindelse med reparationer nemt kan få adgang til loftrummet udefra uden at skulle beskadige et undertag.

Til renoveringen af de 217 boliger på Store Tingbakke i Vodskov, der har en samlet tagflade på ca. 20.000 m², har bygherren Vivabolig valgt gule (specialfremstillede til opgaven) og koralrøde B&C Danflock®. Bebyggelsen, der er opført i perioden 1982 til 1984, skal såvel udvendig som indvendig gennemgå en gennemgribende renovering til sammenlagt 188 millioner kroner. Tømrer- og Snedkerfirmaet Frede D. Nielsen A/S er hovedentreprenør på den store opgave, der forventes afsluttet i maj 2018.

Klik her, hvis du vil vide mere om de økonomiske fordele ved valget af B&C Danflock®.

Monier har ca. 300 ansatte i Norden og Baltikum og havde i 2014 en omsætning på godt 100 millioner Euro. Monier Norden & Baltikum er en del af Braas Monier Building Group. I alt har virksomheden mere end 100 fabrikker og aktiviteter i 37 lande. Monier er verdens førende producent af tagprodukter til hældningstage, tagtilbehør og skorstene. I 2015 havde Monier godt 7.300 ansatte og et salg på over 1,2 milliarder Euro.