Flexaftræk med unikt monteringssystem

Flexaftræk med unikt monteringssystem

Monier har designet et nyt Flexaftræk, der med sine rundede former falder flot i med tagfladen. Flexaftrækket er en del af en hel pakke, der foruden Flexaftræk indeholder undertagsgennemføring, monteringsring og reduktionsstykke til gennemføringer med en diameter på 160, 125 og 110 mm samt skabelon og vejledning. Alt-i-én pakke til etablering af det optimale udluftningssystem. Den unikke monteringsskabelon gør det nemt og problemfrit at montere flexaftrækket. Blot en af mange fordele ved det nye Flexaftræk. Læs mere her og se oplægningsvideo på YouTube.

Moniers Flexaftræk udmærker sig ved at være yderst stabile og meget holdbare. Det nye specialdesignede Flexaftræk leveres til alle tagstensprofiler i Moniers store sortiment. Monteringen foregår med de samme bindere, som bruges til fastgørelse af tagstenene. Flexaftrækket er isoleret helt op til overkanten, og skulle der opstå kondens, er Flexaftrækket indvendig forsynet med et afløb, der sikrer, at kondensdannelser ledes ud på ydersiden og videre ud på taget.

Lavt tryktab = mindre energiforbrug

Flexaftrækket er designet til at give et så lavt tryktab som overhovedet muligt. Det er lig med et mindre energiforbrug og dermed bedre økonomi. Flexaftrækket er derfor velegnet til alle former for boligventilation.

Flexaftrækkets runde rørgennemføring formindsker ophobning af sne. Det anbefales dog at montere taghætten tæt på rygningen for at skærme mod snetryk og for at understøtte skorstenseffekten. Er det ikke muligt, monteres sikring med snebøjler oven over taghætten.

Unik monteringsskabelon

Med Flexaftrækspakken følger en monteringsskabelon, der viser gennemføringens placering i undertaget. Når skabelonen er samlet og hægtet på lægten, vælges tagstensprofil, gennemføringens midte markeres, skabelonen flyttes, og gennemføringens omkreds tegnes. Herefter skæres hullet i undertaget. Nemt, hurtigt og sikkert. Monteringsringen leveres med reduktionsstykke til mindre gennemføringer med en diameter på 125 og 110 mm. Det gør Flexaftrækket endnu mere fleksibelt.

Den åbne monteringsring fastgøres nemt i undertaget ved at dreje ringen med uret. Den øverste del af monteringsringen foldes ned mod undertaget, så gummiringen slutter helt tæt til undertaget. Flexaftrækkets ventilationsrør føres gennem monteringsringen, og afslutningsvis fastgøres Flexaftrækket med sidefalsbindere.

Metalbånd muliggør, at man ligeledes kan lave en sikker og stabil mekanisk fastgørelse til lægterne.

Med pakken følger en monteringsvejledning, men med et klik her kan du se en monteringsvideo, der viser, hvor nemt og hurtigt det er at montere det nye Flexaftræk. Brug to minutter og du er klar til at montere.

Flexaftrækket er gennemtestet i bl.a. vindtunnel på Moniers testcenter. Taghætten er produceret at materialer, der er modstandsdygtige over for nedbrydelige UV-stråler.