Nye Bjelin gulv sortiment

Nye Bjelin gulv sortiment

Bjelin har lanceret et nyt sortiment af hærdede trægulve - med opdaterede og forbedrede farver, formater og teknologier. Virksomheden er gået ind i en spændende vækstfase og har ekspanderet til nye markeder med flere produkter der vil blive lanceret i løbet af året.

Den nye serie af gulve i hærdet træ 3.0 har forbedrede designs en ny børstet lakeret overflade samt en ny lak med en forbedret klassificering - klasse 33 – til erhverv og - og kommerciel brug. Disse nye gulve vil også indeholde den nye banebrydende teknologi, 5G® Dry™ som er udviklet internt af Bjelins søsterselskab Välinge Innovation. Dette er et vandafvisende gulvlåsesystem der sikrer en hurtig, nem og holdbar installation med en endnu mere fugtresistent samling.

"Vi er meget glade for at lancere vores nye sortiment", siger Hannes Lindblom, salgs- og marketingdirektør hos Bjelin. "Vi presser altid os selv for at være på forkant med udviklingen og vil fortsat fokusere på innovation og bæredygtighed. Vi har udviklet disse produkter med kundernes skiftende behov i tankerne."

Nyt for kollektionen Hærdet træ 3.0 er også størrelsen på gulvplankerne. En Medium-størrelse vil blive lanceret i april, mens Small og Large følger senere på året. Disse mindre størrelser gør gulvplankerne lettere at håndtere, - det anvendte råmateriale kan udnyttes maksimalt og kunderne kan være mere kreative med hensyn til f.eks. gulvmønstre. De populære eksisterende XL- og XXL-størrelser vil fortsat være tilgængelige.

Bjelins berømte hærdede trægulve er fremstillet med den patenterede Woodura®-teknologi, som er en proces der optimerer produktionen af mere holdbare ægte trægulve. Med denne teknologi kan der produceres ti gange mere gulv af den samme mængde træ, samtidig med at gulvene bliver op til tre gange så stærke som traditionelle trægulve. Det er en gevinst for kunden og miljøet.

Bjelin ser frem til at dele flere nyheder efterhånden som virksomheden fortsætter med at ekspandere

Bjelin er en del af den svenske familieejede virksomhedskoncern Pervanovo med base i Viken i det sydlige Sverige og med topmoderne produktionsfaciliteter i Kroatien. Koncernen har 2200 ansatte med en årlig omsætning på 2 milliarder SEK. Bjelins grundlæggere opfandt verdens første laminatgulvprodukter i deres tid hos Perstorp i slutningen af 1970'erne, inden de i 1990'erne introducerede det innovative klikgulv, som nu er koncernens førende produktlinje. Bjelins globale salgsorganisation markedsfører i øjeblikket deres seneste grønne gulvinnovation, Hardened Wood, en teknologi til at skabe holdbare og miljøvenlige gulvbelægninger. Hardened Wood fremstillet ved hjælp af Woodura®-teknologien er patenteret af koncernens F&U-virksomhed Välinge Innovation AB, www.bjelin.se www.bjelin.com

Creative Flooring

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB-koncernen og udvikler og fremstiller en bred vifte af gulvprodukter, herunder traditionelle trægulve og innovative gulve af nye materialer. Denne udvikling er i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, bedst kendt som opfinderen af det første mekaniske gulvlåsesystem.

Produktionen foregår på Bjelins topmoderne fabrikker i Sverige og det Kroatien, hvor virksomheden har adgang til højkvalitets FSC-certificeret træ. I generationer har meget erfarne medarbejdere arbejdet der for at forædle den velkendte slaviske eg til vintønder – og nu gulve.

Bjelin-Denmark