TRE PRISER TIL CONTINENTAL GT

TRE PRISER TIL CONTINENTAL GT

• Tre eftertragtede priser fra tre forskellige steder til Continental GT
  • Continental GT Speed vinder Robb Reports 2022 Car of the Year i USA
  • Continental GT V8 vinder prisen som Best High-End Coupé ved WhatCar? Car of the Year-prisuddelingen i Storbritannien
  • Auto Motor und Sport ”Best Cars ”-prisuddelingen i Europa fuldender hattricket
  • Der er blevet produceret 85.000 individuelle eksemplarer af Continental GT siden 2004
  • Der findes 56 milliarder mulige konfigurationer af den prisbelønnede grand tourer

(Crewe, den 10. februar 2022) Bentleys Continental GT-grand tourer, som har sat standarden for klassen, har fået en forrygende start på 2022 ved at vinde tre signifikante priser, herunder ”Car of the Year” og ”Best Car” på tre store markeder.

Robb Report har tildelt Continental GT prisen ”Car of the Year” for tredje gang siden bilens lancering i 2004 i USA. Dommerpanelet var sammensat af 178 læsere samt Robb Reports bilredaktion, som bedømmer bilerne ud fra fem kategorier – udseende, præstation, luksus og komfort, anvendelighed og mere uhåndgribelige kategorier som ”wow-faktor” samt egenskaber som samlerobjekt.

Ved afslutningen på den todelte test, som blev afviklet i Napa, Californien og Boca Raton, Florida, lå Bentley Continental GT Speed forrest i feltet af 10 biler og vandt titlen som ”Car of the Year”. Dommerne fra Robb Report roser GT Speed for det høje præstationsniveau og luksus og betegner den som ”et kvantespring fra den oprindelige bil” med udsagn som: ”Firehjulsstyringen gør en kæmpe forskel,” og ”Denne bil skaber glæde i hvert eneste sving og ved hvert eneste tryk på speederen.”

I Storbritannien er Continental GT V8 blevet tildelt en pris af magasinet WhatCar? Den vandt titlen som Best High-End Coupé ved Car of the Year-prisuddelingen 2022. I begrundelsen fra WhatCar? lød det: ”Continental GT's kombination af fart, forkælelse og fremtoning matches ikke af nogen anden bil. Findes der en mere dekadent måde at komme rundt på – det gør der helt sikkert ikke.”

I Tyskland blev Continental GT tildelt førstepladsen i luksusklasse-kategorien i Auto Motor und Sports historiske ”Best Cars”-prisuddeling. Over 100.000 læsere stemte i mere end 12 forskellige kategorier og blandt i alt 386 modeller for at finde de endelige vindere.

Prisvindende individualitet

Tredje generation af Continental GT repræsenterer det bedste af Bentleys todørs-design og ingeniørkunst. Designet og materialerne i Continental GT kombineres på en måde, der skaber helt igennem fantastiske biler, som er ubesværet elegante med muskuløse former og skarpe linjer.

Med et udvalg af drivlinjer, en af de mest omfattende farvepaletter i verden og næsten ubegrænsede udstyrsmuligheder i kabinen kan antallet af unikke konfigurationer komme op på flere milliarder. På nuværende tidspunkt findes der i alt 56 milliarder måder, hvorpå en kunde kan sammensætte en Continental GT. Derudover gør mulighederne hos Bentley Mulliner – Bentleys interne afdeling for specialmodeller – at det kun er kundens fantasi, der sætter grænserne. Når man ejer en Continental GT, er man sikret både individualitet og eksklusivitet, selv om man er en del af en familie, som nu tæller 85.000 medlemmer.

Bentley Motors har netop annonceret et rekordår med et samlet antal af solgte biler på 14.659 stk. i 2021. Continental GT udgjorde næsten 10 % af stigningen sidste år.

Du kan se mere information om modellerne i Continental-modelrækken på Bentley Media-hjemmesiden: https://www.bentleymedia.com/&...