EN EKSTRAORDINÆR HOBBY: BENTAYGA OUTDOOR PURSUITS-KOLLEKTIONEN

EN EKSTRAORDINÆR HOBBY: BENTAYGA OUTDOOR PURSUITS-KOLLEKTIONEN

• Ny Mulliner-kollektion tilgængelig for Bentayga-kunderne i Storbritannien
  • Tre typer Outdoor Pursuits Specifications med fokus på fiskeri, ridning og hundevenner
  • Eksklusive modeller med skræddersyede broderinger, tilpasset interiør og unikke overfladebeklædninger
  • Anvendelse af tweed i fiskebensmønster, nye kombinationer af beklædninger og detaljerede syninger viser Mulliners evne til at levere skræddersyet interiør
  • Raffinerede og skræddersyede 22” 10-egede fælge, der matcher bilens udvendige lakering og har en diamantslebet finish
  • Specialfremstillet Hunter Flask med læderbeklædning, som matcher interiøret

(Crewe, den 20. december 2021) En ny Bentayga-kollektion fra Bentley Mulliner lanceres som en hyldest til traditionelle britiske outdoor-aktiviteter. Bentleys interne specialdivision har udviklet tre unikke udstyrslinjer dedikeret til outdoor-livet, og i alt 11 biler skal håndfremstilles i Crewe.

Denne unikke kollektion er rettet imod tre af de mest ikoniske britiske outdoor-aktiviteter – fiskeri, hesteridning og hundeluftning. Bentayga Outdoor Pursuits-kollektionen, som afspejles i et smukt og inspireret interiør spækket med eksemplarisk håndværk og enestående detaljer, er en hyldest til naturen i Storbritannien.

Hver enkelt Bentayga-version er udstyret med en kombination af skræddersyede features inklusive skovbroderinger, håndsyninger foruden de øvrige indvendige syninger og en unik krombeklædning af instrumentpanelet i passagersiden, som beskriver det enkelte outdoor-tema. Den nye finish i vævet uld indvendigt på dørene, lommerne på bagsiden af forsædernes ryglæn og grebene samt yderligere detaljer omkring instrumentpanelet tilfører yderligere dybde med naturlige teksturer og materialer til et interiør, som i forvejen er førende i klassen. Sand Herringbone Tweed er udvalgt til at komplementere kabinedesignet og passe naturligt og harmonisk til farverne på både de primære og sekundære læderelementer i kabinen. Lakfarverne Havana, Cumbrian Green og Magnetic er blevet valgt som de ideelle farver til denne landskabsinspirerede bil.

Takket være Bentleys berømte håndværkskunst anvendes der i Outdoor Pursuit-kollektionen Liquid Amber: Finerelementer nu med buksbomindlæg til afgrænsning af den mørke finer af typen Dark Fiddleback Eucalyptus på instrumentpanel og sidepaneler. Eksempler på de skræddersyede indlæg, der tilbydes kunderne til Pursuits-kollektionen, omfatter et motiv med en hoppende hest, fluefiskeri, engelske Foxhounds eller bare ordet ”MULLINER”.

De skræddersyede 22” 10-egede aluminiumsfælge på Bentayga matcher den udvendige lakering og er diamantslebne og polerede for at opnå den sidste finish på overfladen. Når man sætter sig ind i bilen, vil man bemærke Bentley LED-velkomstbelysningen, panellister med lys og elegante tweed-overflader. Som tilbehør fås en specialfremstillet Hunter Flask med læderbeklædning, som matcher kabinen, og som man kan tage med sig, når man forlader bilen.

Denne unikke kollektion af regionalt tilbehør er udviklet på baggrund af den viden og det indhold, som er samlet i Mulliners egen individualiseringsguide. Mulliner Design er en vigtig del af Mulliner-porteføljestrategien, hvor teamet arbejder på tværs af alle tre områder i Bentleys division for specialudstyr og individualisering - fra Classic til Coachbuilt til Collections.