Bentley Motors lancerer: The Bentley Environmental Foundation

Bentley Motors lancerer: The Bentley Environmental Foundation

• Som en del af virksomhedens Beyond100-strategi repræsenterer Bentley Motors The Bentley Environmental Foundation - den luksuriøse bilfabriks langsigtede forpligtelse til at støtte globale bæredygtighedsinitiativer.
  • Fonden vil drive næste generations løsninger på miljøudfordringer.
  • De tre bekræftede lanceringssamarbejdspartnere inkluderer Project Drawdown, The Biomimicry Institute og Sustainable Surf.
  • Både offentligheden og Bentley-ansatte har mulighed for at foretage donationer fra den 13. juni og fremefter.
  • Lanceringen af fonden kommer efter lanceringen af Bentley Sustainability Council.

(Crewe, 13. juni 2023) Byggende på Bentleys Beyond100-strategi og langsigtede forpligtelse til bæredygtighed annoncerer Bentley Motors i dag lanceringen af The Bentley Environmental Foundation. De første samarbejdsprojekter inkluderer Project Drawdown, The Biomimicry Institute og Sustainable Surf, med flere partnere på vej. Enhver kan støtte fonden og dens partnere gennem donationer, store eller små, for at øge miljøpåvirkningen af disse projekter.

Baseret på omfattende forskning og analyse af eksisterende initiativer har Bentley udviklet en karakteristisk og innovativ tilgang til moderne uddeling af midler inden for miljøområdet. Bygget op omkring sin nye miljøfond vil virksomheden bidrage til at skabe næste generations løsninger på miljøudfordringer med henblik på fornyelse, regenerering og gå længere ud end CO2-neutralitet. Lanceringen af fonden er blevet bistået af strategisk rådgivning fra Charities Aid Foundation (CAF).

Virksomheden støtter fonden direkte ved at donere £3 millioner dette år, som et første skridt til at støtte nøje udvalgte velgørende organisationer, som skal arbejde med Bentley for at opnå vedvarende og effektive ændringer for miljøet. Fonden tager en tredelt tilgang til uddeling af midler - fremskynde dekarbonisering, støtte miljøforkæmpere og gentænke bæredygtig luksus.

"Vores Beyond100-strategi er en af de mest dristige i branchen," siger Adrian Hallmark, formand og CEO for Bentley Motors. "Vi vil genopfinde Bentley og skabe en fuldt elektrisk bilforretning inden 2030, hvilket allerede vil være et stort skridt mod at reducere vores miljømæssige påvirkning."

"Imidlertid, uden parallelle ændringer i global produktion af vedvarende energi, kulstofopsamling og reduktion af råmaterialeforbrug, vil denne fordel være relativt lille - det handler ikke kun om bilen i sig selv. Derfor vil The Bentley Environmental Foundation finansiere banebrydende initiativer, der kan have en positiv indvirkning ud over vores egne forretningsbehov, og engagere kunder og iværksættere i at søge gennembrudsteknologier og løsninger, der kan vise vejen i kampen mod klimaforandringerne. Muligheden for at handle har aldrig været mere spændende end nu."

Christoph Hohmann, leder af global brandkommunikation og ansvarlig for fonden, tilføjer:

"Vi er meget spændte på at lancere fonden med disse tre partnere. Co-creation er en del af vores brand-DNA, og vi anvender nu denne tilgang til implementering af projekter med virkelige, langvarige virkninger for miljøet. Med Project Drawdown sigter vi mod at øge effektiviteten af miljødonationer og investeringer for milliarder af pund på verdensplan. Med The Biomimicry Institute støtter vi changemakers, der skaber og skalerer naturinspirerede løsninger til at imødegå vores mest presserende miljø- og samfundsudfordringer. Og med Sustainable Surf hjælper vi med at styrke de blå carbonøkosystemer i Afrika og Europa gennem massiv skovplantning af søgræs og mangrovetræer."

"Project Drawdown er begejstret for at modtage denne støtte fra Bentley-fonden og samarbejde om lanceringen af Drawdown Labs Capital Accelerator," siger Dr. Jonathan Foley, administrerende direktør hos Project Drawdown. "Som et resultat af dette samarbejde vil vi kunne hjælpe velgørere og investorer over hele verden med at højne den videnskabelige stringens i deres porteføljer og markant øge investeringerne i de mest effektive klimaløsninger. Takket være den grundlæggende investering fra The Bentley Environmental Foundation opbygger vi et program, der vil påvirke adskillige milliarder dollars i klimainvesteringer og accelerere verden mod effektiv klimahandling."

The Bentley Environmental Foundation er blevet etableret med strategisk rådgivning fra Charities Aid Foundation (CAF), en non-profit organisation med næsten 100 års ekspertise inden for filantropi. CAF samarbejder med Bentley for at sikre, at deres investering opnår maksimal effekt og giver rådgivning om fondens struktur, governance, rapportering og valg af velgørende organisationer.

The Bentley Environmental Foundation vil følge en Funding Plus-model og udnytte virksomhedens rækkevidde og position til at fremme miljøinnovation, der ellers kunne blive overset, og udnytte ny teknologi til hurtigt og effektivt at bekæmpe klimaforandringer. The Bentley Environmental Foundation forpligter sig til radikal gennemsigtighed, inviterer offentligheden til at blive involveret og fokuserer på at levere målbare resultater. Både offentligheden og Bentley-ansatte har mulighed for at foretage donationer fra den 13. juni ved at besøge BentleyMotors.com.

De tre bekræftede lanceringssamarbejdspartnere er:

Project Drawdown

Project Drawdown, verdens førende ressource for klimaløsninger, har identificeret skræmmende forskelle mellem nutidens klimafinansiering og de videnskabsbaserede løsninger, der er nødvendige for effektivt at tackle klimaforandringerne. Som reaktion herpå opbygger de den nye Drawdown Labs Capital Accelerator. Som den første af sin art muliggør dette initiativ, at velgørere og investorer kan samle deres indflydelse og lære af verdens førende forskere og ingeniører med en åben kildeplan for at øge effekten. Kapitalacceleratoren forventes at påvirke op til 100 milliarder dollars i kapitalstrømme til klimaløsninger inden 2025.

The Biomimicry Institute

Bentley støttede "Ray of Hope Fellowship" sigter mod at støtte og forstærke changemakers, der fører vejen mod en naturinspireret fremtid og hjælpe iværksættere med at skalere deres løsninger i konkurrence med etablerede, udvindende virksomheder. Ray of Hope Fellowship søger at forkorte og udjævne denne proces gennem programstøtte og content creation, hvilket gør det muligt for flere naturinspirerede løsninger at have en meningsfuld effekt. Projektet sigter mod at støtte 10 start-ups eller omkring 30 iværksættere om året. Tidligere har over 30 procent været ledet af kvinder.

Sustainable Surf: Restaurering af blå økosystemer (havregenerering)

Sustainable Surf er en non-profit organisation med base i Californien, der bruger surfingens kraft til at regenerere sundheden verdens havene og vende klimaforandringerne. Mængden af mangrovetræer, søgræsenge og tangskove er drastisk faldet på grund af klimaforandringer og menneskelig aktivitet. Finansieringen til Sustainable Surfs Sea Trees-program vil blive brugt til at udvide deres restaureringsprojekter, der i øjeblikket er i gang fra Kenya, hvor der allerede er plantet 1 million mangrovetræer, til Europa, hvor man for første gang kører med søgræs- og tangprojekter i Portugal og Spanien. Projektet vil støtte plantning og beskyttelse af mangrovetræer, søgræsenge og tangskove gennem tre lokale restaureringspartnere.

Lanceringen af fonden kommer efter lanceringen af Bentley Sustainability Council, et hold af globale eksperter, der er oprettet for at udfordre og hjælpe virksomhedens stræben efter bæredygtighedsekscellence, som er beskrevet i dens Beyond100-strategi, samt lanceringen af Bentleys første bæredygtighedsrapport nogensinde.

Cecilie Altmann

Marketing Manager +45 51 32 20 77