Ny løsning fra Barracuda Networks gør fjernarbejde mere enkelt og sikkert

Ny løsning fra Barracuda Networks gør fjernarbejde mere enkelt og sikkert

Barracuda Networks har netop lanceret deres nye platform SecureEdge, som øger sikkerheden og giver nemmere adgang til applikationer i forbindelse med fjernarbejde. Platformen bygger på en SASE-løsning (Secure Access Service Edge) og udbydes som en tjeneste, hvor medarbejdere nemt kan administrere og kontrollere adgangen til data fra enhver enhed, hvor som helst og når som helst.

Hjemmearbejde har for alvor manifesteret sig i vores arbejdsliv som resultat af corona-pandemien. Både medarbejdere og virksomheder omlægger gradvist flere arbejdsopgaver til at kunne udføres væk fra kontoret. Men fjern- og hybridarbejde åbner også op for store sikkerhedsrisici, og derfor lancerer Barracuda nu SecureEdge, der er en SASE-platform, der reducerer kompleksiteten og giver sikker adgang til virksomhedens applikationer og data fra alle enheder og steder.

8 ud af 10 virksomheder planlægger strategi for samling af tjenester
Ifølge den amerikanske it-virksomhed Gartner vil 80 pct. af virksomhederne i 2025 have fastlagt en strategi for at forene web- og cloud-tjenester og give adgang til private applikationer ved hjælp af en SASE/SSE-arkitektur, hvilket er en stigning fra 20 pct. i 2021.

“Interessen for cloud-baserede SASE-løsninger er meget stor, og det er helt forståeligt. De giver nemlig virksomheder mulighed for hurtigt og effektivt at øge sikkerheden, især i hybride miljøer, hvor enheder anvendes i forskellige miljøer og netværk,” fortæller Peter Graymon, nordisk chef for Barracuda Networks.

Sikrer og forenkler dit netværk med én løsning
SecureEdge er en samlet løsning, der både giver virksomhederne mulighed for at øge sikkerheden og reducere deres omkostninger. Det skyldes fx, at når man opererer i færre systemer, reduceres virksomhedernes interne og eksterne supportomkostninger. Samtidig mindskes risikoen for fejl, som ofte opstår, når separate sikkerhedssystemer skal samarbejde. Desuden hjælper SecureEdge også brugerne med at integrere Barracudas Secure SD-WAN, Firewall-as-a-Service, Zero Trust Network Access og Secure Web Gateway.

“Med SecureEdge kan vi nu tilbyde en cloud-baseret SASE-platform, der giver virksomhederne mulighed for at kontrollere adgangen til data fra enhver enhed, når som helst og hvor som helst,” tilføjer Peter Graymon.

Om SecureEdge:

• Netværket vil blive beskyttet på forskellige niveauer og håndhæve virksomhedens sikkerhedspolitikker for både interne og eksterne brugere.

• Beskytter mod webbaserede trusler, uanset hvor brugeren befinder sig.

• Zero Trust Access giver brugerne sikker fjernadgang til alle programmer.

• Sikre SD-WAN-funktioner muliggør en sikker adgang til cloud og applikationer fra enhver bruger eller ethvert adgangssted.

Barracuda SecureEdge er tilgængelig for kunder, partnere og MSP’er. Du kan læse mere om SecureEdge her.

Om Barracuda

Barracuda Networks tilbyder industriledende og omkostningseffektive it-løsninger inden for netværks- og applikationssikkerhed, e-mail-beskyttelse, informationssikkerhed, backup og arkivering med direkte kundesupport 24/7. Den prisbelønnede portefølje af sikkerhed- og databeskyttelsesløsninger understøtter hardware-baserede, virtuelle og cloud-baserede it-miljøer. Det gør det nemt for organisationer i alle størrelser at arbejde med en overordnet sikkerhedsstrategi, som håndterer alle aspekter af deres netværk, applikationer og e-mails.

Blandt de over 150.000 virksomheder og organisationer, der anvender Barracudas løsninger, findes Boeing, BT, Microsoft, IKEA, MIT, FN, Volvo og SAS samt små og mellemstore virksomheder i over 100 lande. Barracuda arbejder med en klar kanalstrategi og forhandler sine løsninger gennem mere end 5.000 partnere. Hovedkontoret ligger i Campbell, Californien (Silicon Valley) og ejes af det private investeringsselskab Thoma Bravo.

For mere information, besøg www.barracuda.com.

Pressekontakt Regional Sales Director Nordics Nordisk ansvarlig hos Barracuda Networks, Inc. +46 709 178014