Stort dansk web- og marketingbureau har siden dag ét gjort oprør mod branchen

Stort dansk web- og marketingbureau har siden dag ét gjort oprør mod branchen

Hvordan skaber man en succesfuld forretning, der formår både at blive Børsen Gazelle og nomineret til EY Entrepreneur of the Year? Og er det overhovedet muligt i en branche, der er mest kendt for lyssky vilkår og lange bindinger?

Svaret er ja, og det er endda et stort og rungende ja – med hvordan? Jo, det skyldes såmænd et opgør med den traditionelle branche.

Et opgør med branchens normer
Det er ingen hemmelighed, at web- og marketingbranchen ikke rangerer højt på troværdighedsskalaen. Det kan hurtigt blive rigtigt dyrt at stifte bekendtskab med webbureauer, og mange erhvervsdrivende har sikkert prøvet at blive fanget ufrivilligt i lange bindingsperioder.

Derfor satte Samuel Glaes og Simon Børsting sig i 2014 for at udfordre de normer, der var i branchen. Her startede de Erhvervshjemmesider.dk – nu Aveo A/S. Missionen har været den samme fra dag ét, processen skal være nem for kunderne og uden skjulte bindinger.

”Jeg føler, at vi har været med til at revolutionere branchen. Måden, vi greb kunderne an på, var anderledes end hos andre bureauer. Og sådan er det stadig. Vi siger tingene, som de er og forklarer alting simpelt. Vi forsøger ikke at få alting til at lyde fancy, for at vi så selv fremstår mere kompetente,” siger Samuel Glaes.

Den tilgang har betydet, at Aveo i dag er blevet en af de store spillere i branchen, og i år modtager bureauet både Børsens Gazelle og er nomineret til EY Entrepreneur Of The Year. Der er fuld fart på væksten, men værdierne er stadig de samme som i 2014.

Det handler altid om mennesket bag
Netop tilgangen med at forklare tingene simpelt og uden smarte begreber er en tilgang, som kunderne har taget godt imod. En af de seneste er Joakim Siefert fra PhoneAlone. Han henvendte sig til Aveo efter en række dårlige oplevelser.

”Tidligere har vi oplevet andre steder, hvor alt var meget robotagtigt og upersonligt. Derfor var menneskeligheden ekstra vigtig for os, da vi skulle vælge et nyt sted.”

Efter et indledende møde valgte Joakim Siefert at lade Aveo stå for både web- og marketingindsatsen, og det er et samarbejde, som allerede nu tegner lyst for fremtiden.

”Som kunde oplever jeg, at de hos Aveo har en meget ærlig og oprigtig tilgang til at lave forretning, hvilket er supervigtigt i web- og marketingbranchen,” forklarer Joakim Siefert.

Og det er netop det at give kunderne den gode oplevelse, der giver hele teamet hos Aveo motivationen til at kæmpe videre.

”Kursen er allerede sat mod Gazelle 2021,” afslutter Samuel Glaes.