Sådan måler du op til rullegardiner

Sådan måler du op til rullegardiner

Det er relativt nemt og ligetil at måle en rullegardin. Før du begynder opmålingen, er det nødvendigt at bestemme, hvor rullegardinet skal monteres. De mest almindelige placeringer er inden for eller uden for vinduesrammen eller på væggen over vinduet.

For en indvendig montering skal du måle på tværs af toppen, midten og bunden af vinduesrammen og registrerer den mindste bredde. Dette mål bruges derefter som den nøjagtige bredde for dit rullegardin.

Ved udendørs montering skal du måle på tværs af toppen, midten og bunden af væggen over eller ved siden af vinduet. Træk 4 cm fra dette mål (2 cm på hver side) for at tage højde for beslag og sikre en behagelig passer.

Til sidst skal du måle faldet - dvs. afstanden mellem toppen af vinduesrammen og bunden eller fra toppen af væggen over eller ved siden af vinduet til det sted, hvor du gerne vil have den til at hænge.

Når du har taget dine mål, kan du bruge dem til at vælge en passende rullegardin til dit rum. Rullegardiner fås i mange størrelser, så du bør kunne finde et, der passer perfekt. Med de rigtige mål kan du sikre, at dit nye rullegardin passer perfekt og ser godt ud i dit hjem.

Rullegardiner er en ideel løsning til vinduesbeklædning af mange forskellige årsager. De giver fremragende lysstyring og privatlivets fred, da stoffet kan justeres, så det giver præcis den rette mængde naturligt lysindfald. Rullegardinstoffet giver også en fremragende isolering mod både varme og kulde, hvilket hjælper med at holde dit rum behageligt hele året rundt.

Når du monterer dit rullegardin, er det vigtigt at huske at sørge for, at alle beslagene sidder fast. Kontroller også regelmæssigt betjeningsmekanismen for at sikre, at den er i god stand og fungerer korrekt. Med disse enkle trin kan du sikre, at dit rullegardin fortsat vil se godt ud og give fremragende privatliv og beskyttelse. Når dit rullegardin er monteret, kan du nyde fordelene ved det i mange år fremover. Det er en fantastisk måde at tilføje stil og funktionalitet til ethvert rum i dit hjem!

Hos Trendy Gardiner har vi mange års erfaring med måling og montering af rullegardiner. Så er du på udkig efter rullegardiner på mål, er du mere end velkommen til at kontakte os, så finder vi sammen den rigtige løsning!