Easy 2-Change 63 - Den lette løsning fra Daxtor

Opsætning af lys blev lettere i 2000

I år 2000 blev det lettere at installere downlights for alle. Daxtor blev grundlagt i dette år på idéen om at downlights blev installeret på, i form af opsætning og sikring, var tidskrævende og dyrt. Daxtor skabte produktet Easy 2-Light, en opfindelse som ville gøre op med den tidligere tidskrævende og dyre tilgang til installation af downlights.

Det tog Daxtor 3 år før de havde testet Easy 2-Light nok til at den kunne præsenteres til markedet. På de 3 år blev der testet for at kunne begrænse varmeudviklingen, så den kunne overholde lovgivningen. Disse tests blev gentaget på Teknologisk Institut, da varmeudviklingen skulle kunne dokumenteres.

Det færdige produkt blev præsenteret i 2003. Dette var verdens første indsats der kunne monteres direkte i isolationsmaterialet på lovlig vis. Førhen var det ressourcekrævende at få opsat downlights efter loftkonstruktionen, så produktet gjorde op med de gårsdagens frustrationer. Easy 2-Light gik i 2020 ud af sortiment, men på de 17 år blev der produceret millioner, som har gjort at Daxtor i dag indehaver flere end 14 patenter på forskellige lyskilder.

Easy 2-Light skabte banen for serien Easy 2. Daxtor har i dag Easy 2-Change, Easy 2-Setup, Easy 2-Mount, Easy 2-Use og Easy 2-Place. Dette er blot en håndfuld af hvad Daxtor producerer og sælger I dag. De har et stort udvalg af deres skabte lyskilder til industri, men også et stort udvalg til hjemmet. Så ønsker du at give dine kunder én af de letteste installationsløsninger på markedet, så kig forbi Daxtor.com og oplev en tilværelse skabt på idéen om at det skal være let at installere downlights.

Lidt om Daxtor

I dag har Daxtor plads på Fabriksvej 12 i Kjellerup og har hjemmesiden www.daxtor.com. Som ovennævnt blev Daxtor skabt på en lys idé, men er i dag stadig kørende på samme idé. De forhandler et stort udvalg af lyskilder, som alle har én ting til fælles, de har kvalitetsstemplet ”lavet af Daxtor” på sig. Daxtor går meget op i at alt overholder gældende lovgivning og har en tidsbesparende montering.