Helsekost

Helsekost er godt for naturen & kroppen

Nu til dags er det almen viden, at alt vi får friskt fra naturen, er og forbliver sundt og godt for vores kroppe. Vi kommer fra naturen. Den har været vores hjem, bosted og ikke mindst vores spisekammer i årtusinde – Den har givet os kræfter til at vokse os stærkere og klogere. Menneskets tidslinje og udvikling er derfor det perfekte grundlag og bevis på, hvad naturens friske råvare kan gøre for os og vores kroppe, så vi kan leve et sundt, godt og langt liv med massevis af vitalitet.

Helsekost

Men hvordan forbliver vi ét med naturen igen? Der er mange løsninger og dertil gode gerninger som du kan tilbyde din krop. Du kan her læse omkring helseprodukter og hvad dette er. Du har nok hørt om det før og måske endda prøvet det? Men ved du reelt set, hvor meget det gavner?
Helseprodukter dækker et stort produkt udvalgt, men fælles for dem alle er, at de er spækket med vitaminer.
Mel og gryn af højt fiberindhold, biodynamiske grøntsager, andre fødevare med fokus på lavt indhold af fedt, salt og sukker og derudover umættede olier er bare nogle af de få produkter indenfor området.
I bund og grund er helsekost et begreb for mad, der udelukkende er godt for dig og naturen. Dvs. mad som ikke indeholder diverse tilsætningsstoffer, konserveringsmidler og andre e-numre. Du får altså en kost, der er frisk lavet eller hentet fra naturen.

Naturens reneste mad

Hvordan kan du inddrage mere helsekost ind i din livsstil?
Det er faktisk ikke så svært. Helsekost findes i mange variationer. Fx mad som, honning, olivenolie, økologiske grønsager, økologiske frugter, højt fiberindhold-brød, m.m. Mange af disse produkter findes i forskellige varianter, hvor du har mulighed for at tage et aktivt valg om at indføre helsekost i din hverdag. Honning fx. findes i en mere indholdsrig udgave, som hedder Manuka honning og er rig på næringsstoffer og antioxidanter.

Derudover findes der et stort udvalgt af te og kaffe, som hører indenunder helsekostkategorien. Derudover er der i mange kosttilskud, vitaminer og mineraler i form af piller. - Og sidst men ikke mindst, findes der en lang rækker personlige plejeprodukter som cremer, sæber, tandbørster, tasker og m.m., som kan kategorisere sig som helseprodukter, da de er lavet af produkter direkte fra naturen og derved ikke indeholder ekstra konserveringsmidler eller produkter, der igennem produceringen havde en skadelig effekt på naturen.

En sundere livsstil

Ønsker du at springe ud i en sundere livsstil er helsekost et godt sted at starte. Det er en forskel du hurtigt kan mærke på din krop og sundhed. Derudover er det en god etisk beslutning at tage, da du både får en sundere livsstil, men dertil ligeledes skåner miljøet ved at støtte det økologiske landbrug.