Lav unikke og personlige smykker

Lav unikke og personlige smykker

Der ses en stigende tendens i smykke verdenen i forhold til at bruge mange forskellige smykker på én gang. Det kaldes at stacke ens smykker, hvor man eksempelvis bruger flere ringe på én finger. Fordelen ved det er at man får brugt flere af ens smykker, og de derfor ikke bare ligger gemt i smykkeskrinet. Derudover er der flere og flere som laver deres egne unikke smykker derhjemme, men hvordan går man i gang? Vi har samlet nogle gode råd i artiklen.

Start dit eget smykkeprojekt

Hvis du gerne vil lave dine egne smykker, skal du have indkøbt nogle smykkedele. Det er alt lige fra perler, låse til elastik og værktøj. Det afhænger meget af hvilke smykker du vil lave. Hvis du skal lave en halskæde, vil man typisk bruge elastik, hvorimod hvis du skal lave øreringe, er du nødt til at have kroge eller stikkere. Tomato.eu har alt, som du har brug for til dit smykkeprojekt. Der er alt lige fra perler i mange forskellige farver og variationer, værktøj, elastik, kroge og meget andet.

Der er en række fordele ved at lave sine egne smykker

Når man laver sine egne smykker, så kan man næsten være garanteret, at de er unikke. Din nye halskæde, armbånd eller øreringe ligner med garanti ikke dine veninders smykker. Du kan altså sætte dit eget personlige præg på smykkerne og dermed gøre dem unikke. Derudover er det meget billigere end færdiglavede smykker. Delene til smykkerne vil typisk være i en hel anden prisklasse, og du vil derfor spare penge på at lave smykkerne selv. En anden fordel ved at lave dine egne smykker er at du kan slappe af og hygge dig med projektet. For nogen kan det være helt afstressende at sidde og være kreativ og komme lidt væk fra ens telefon, tv eller andet.