Den sorte konjac svamp med bambuskul - perfekt til uren hud & akne

Konjac Svampen - Tilføjelsen til din skønhedsrutine

Hvad er en Konjac Svamp?

En konjac svamp er en natursvamp lavet ud fra fibrene fra konjac plantens rødder. Denne asiatiske kartoffelplante er blevet brugt i over 1000 år for dens utrolig fiberrig værdi som den giver som fødevare. Nu bliver den brugt som primær ingrediens i mange kendte skønhedsprodukter.

Det der kendetegner konjac svampen er dens eksfolierende egenskaber. Svampen er helt hård, når den er tør, men så snart den absorberer væske bliver den blød og let at arbejde med.

5 facts om Konjac Svampen:

• 100% bionedbrydelig
  • Kun farvet af naturfarver, som f.eks. kul fra bambus.
  • Lavet 100% af konjac fibrene fra planten.
  • Øger blodcirkulationen
  • Let måde at fjerne synlige og usynlige urenheder i huden.

Hvordan bruger du den?

Konjac svampen er utrolig let at bruge. Du skal blot sørge for at have fjernet alt creme og make-up fra ansigtet før du går i gang. Dernæst tager du den hårde svamp og væder den. Giv den vand indtil den ikke kan holde mere. Når du har gjort dette, burde du have en blød svamp, som er klar til brug.

Nu kan du egentlig bruge den hvor du har lyst, hvis det er i ansigtet, så start med at køre cirkulære bevægelser i de områder du ønsker at eksfoliere. Du bestemmer selv hvor hårdt du presser, men du behøver ikke at presse meget for at få en god effekt, men ønsker du at komme i dybden, så skal du blot trykke lidt hårdere.

Når du så er færdig med svampen, skal du blot vride den fri for vand og hænge den til tørre i den snor, som følger med.

Hvilken svamp skal jeg vælge?

Hos Nail It By Camilla finder du et stort udvalg af konjac svampe og det kan være svært at vide hvilken svamp, som man skal købe. Jeg har på min hjemmeside beskrevet hver enkel konjac svamp, så du ved præcis hvilken svamp der kan dække dit behov. Svampene varierer nemlig i egenskaber, alle er eksfolierende, men hvis du har sart hud er det bedre at vælge ”Lavender”, da den er bygget til at være god mod sensitiv hud. Hvis du derimod har en meget fedtet hud som du ønsker at udbedre, så er ”Peppermint” det bedste valg.