Termoplast fra A-bove

2 Grunde til at vælge termoplast dekoration fra A-bove

Termoplast dekoration hjælper børn i deres læring på legepladsen, der bevidst er designet omkring skolemiljøet. Der findes mange steder, hvor børn kan lege og der findes mange former for leg, derfor er der mange vigtige overvejelser, hvilke design man skal vælge.

1. 1. Design til de forskellige typer leg:

Børn leger forskelligt. Nogle leger meget aktivt og har konkurrencer, hvorimod andre børn trives med fantasifulde spil. Børn leger forskelligt og derfor bør legepladser tager dette i betragtning, hvor man fokuserer på diversiteten af lege. Derfor er det vigtigt at man designer legepladsen så man sørger for de fleste lege, bliver dækket, samtidigt er det vigtigt, at man tænker over hvordan børn bruger deres kroppe samt, hvordan de interagerer med hinanden og omgivelserne

Aktiv leg: Her inkluderer det børnene i, at klatre, løbe, svinge, hoppe, rulle og spinde. Her kan børnene brænde energi af, så de bedre kan koncentrere sig når de vender tilbage til klasselokalerne.

- Sensorisk leg: Mange børn lærer gennem berøring og lege, såsom sandkasser eller græsarealer.

- Fantasifuldt leg: hver skole har en flok børn, der foretrækker fantasifulde lege frem for alle andre former for leg. Her sætter fantasien grænserne, så hvorfor ikke hjælpe dem og give dem muligheden for at udvikle deres fantasi.

- Socialt spil: dette inkluderer interaktion med andre børn gennem spil såsom sport og interaktive legepladsspil.

Der er selvfølgelig en række måder, som børn kan lide at lege, ovenstående er blot nogle af de mest almindelige lege.

2. jeres legeplads skal være alsidig:

Forskellen mellem voksne og børn på en legeplads er, at voksne oftest antager det indlysende. Der skal være gynger, sandkasse m.m. Dog glemmer vi, at børn er kreative og de vil altid finde nye måder at bruge legepladsen på. Derfor er det vigtigt, at legepladsen rummer alsidighed så børnene kan løbe rundt og skabe deres egne spil

Hos A-bove har vi god erfaring med dette. Kontakt os næste gang i har brug for hjælp.