Den nye Audi A5 kan nu bestilles

Den nye Audi A5 kan nu bestilles

Audi Danmark er nu klar med priser på den nye, elegante og veludstyrede Audi A5-familie, der fås som både Avant og som Limousine med stor bagklap. Audi A5 kan fx privatleases til en ydelse fra 6.995 kr./md og en førstegangsydelse på 20.000 kr.*

Den nye Audi A5-familie blev i sommer præsenteret som næste generation af A4, og markerede dermed Audis skifte i navngivningen, hvor lige tal nu er dedikeret til de fuldelektriske modeller og de ulige tal til modeller med forbrændingsmotor.

Ikke alle danskere er på nuværende tidspunkt klar til at tage springet over i en elbil, og til dem tilbyder Audi med A5 en helt ny generation bygget på en delvist ny platform med ny softwareplatform og infotainmentsystem. Audi A5 er således den første model, der lanceres på Premium Platform Combustion (PPC) med mange af de nyeste innovationer fra Audi som fx det nye panoramadisplay.

Det er ikke kun i navngivningen og på teknologi-fronten, at den nye A5 er blevet hævet et niveau. Det er også i størrelse. Således er den nye A5 både længere (+67mm), bredere (+13mm) og har længere akselafstand (+68mm) end den A4, som den afløser, hvilket gør A5 til en mere rummelig bil.

Højt niveau af standardudstyr
I Danmark har Audi valgt at skrue op for udstyrsniveauet ift. det tyske marked og introducerer kun A5 som S line Edition, hvor både bl.a. S line eksteriør, 19” fælge, S-sportsundervogn og S line interiør med sportssæder i sort Kaskade stof (af delvist genanvendte materialer) med diamantformede syninger er standard.

Derudover er den nye A5 også som standard udstyret med bl.a. LED-baglygter (med dynamisk blinklys), ambientelyspakke plus (forskellige farver), adaptiv fartpilot, undvigeassistent og drejeassistent, vejkrydsassistent, bakkamera, parkeringsassistent plus, fjernlysassistent, 3-zoners komfortklimaanlæg, elektriske sidespejle med varme og indklapning, MMI navigation, Audi Application Store og smartphone interface, Audi sound system, bagklap med elektrisk åbning og lukning m.m.

I Danmark introduceres den nye A5 med en to-liters benzinmotor og som S5.

For de kunder, der ønsker at kende deres månedlige udgifter til bil, eller som ved, at deres ønsker og behov til en bil vil ændre sig inden for en overskuelig fremtid, kan den nye A5 privatleases fra en månedlig ydelse på 6.995 kr.* og en førstegangsydelse på 20.000 kr. for en A5 Limousine S line edition TFSI 150 kW (204 hk). For at privatlease en A5 Avant tillægges 400 kr. ekstra i månedlig ydelse. Læs mere om privatleasing af A5 Limousine og A5 Avant på audi.dk.

Ønsker man at eje sin A5, er listeprisen for både A5 Limousine og Avant på 639.990 kr. Se pris- og udstyrslister for A5 Limousine og A5 Avant på audi.dk.

Audi A5 og Audi S5 lanceres på det danske marked i november – både som Limousine med stor bagklap og som Avant.

Nye betegnelser
A5 er den første model med forbrændingsmotor hos Audi, hvor man ikke længere benytter ydelsesbetegnelserne som fx ”40 TFSI”, men nu blot teknologibetegnelsen ”TFSI” efterfulgt af kW-angivelsen som fx. ”TFSI 150 kW”. kW-angivelsen vil dog ikke være synlig på selve bilen.

___________

*Audi A5 Limousine S line edition TFSI 150 kW. Forbrug: 14,7 km/l. CO2: 155 g/km. Fra 6.995 kr./md. v/15.000 km/år. 24 måneder. Førstegangsydelse 20.000 kr. Stiftelsesomk. 5.495 kr. Ekskl. halvårlig CO2-ejerafgift 1.040 kr. Mindstepris i bindingsperiode (12 mdr.): 110.035 kr. Totaludgift v/24 mdr.: 193.975 kr. Inkl. service- og reparationsabonnement. www.vwsf.dk/privatleasing Vist med ekstraudstyr.

Tekniske data A5 Limousine A5 Avant S5 Limousine S6 Avant
Træk Forhjul Forhjul quattro quattro
Motor 2.0 TFSI 2.0 TFSI 3.0 TFSI 3.0 TFSI
Ydelse 150 kW
/204 hk
150 kW
/204 hk
270 kW / 367 hk 270 kW / 367 hk
Tophastighed 248 km/t 245 km/t 250 km/t 250 km/t
0-100 km/t 7,8 sek. 7,8 sek. 4,5 sek. 4,5 sek.
Forbrug 14,7 km/l 14,3 km/l 13,3 km/l 13,2 km/l
CO2 155 g/km 159 g/km 173 g/km 176 g/km
Halvårlig CO2-ejerafgift 1.040 kr. (B) 1.040 kr. (B) 1.390 kr. (B) 1.770 kr. (B)

Der tages forbehold for eventuelle ændringer og fejl.