Audi udvider Audi Sport forhandlernettet i Danmark

Audi udvider Audi Sport forhandlernettet i Danmark

Audi har i Danmark valgt at udvide antallet af certificerede Audi Sport forhandlere fra 1 til 3, så du nu også kan købe din RS-model hos Audi Aarhus og Audi Hørsholm.

Førhen har det i Danmark udelukkende været Audi Gladsaxe, der siden 2015 har kunnet kalde sig Audi Sport forhandler, men en stigende efterspørgsel i markedet efter de hurtige og kraftfulde RS-modeller har fået Audi i Danmark til at udvide forhandlernettet til også at omfatte Audi Aarhus og Audi Hørsholm.

”Det er en efterspørgsel, som vi hos Audi i Danmark kun forventer vil stige med lanceringen af Audis første fuldt elektriske RS-model, Audi RS e-tron GT", fortæller Morten Troest, salgschef hos Audi Danmark.

På nuværende tidspunkt er der indregistreret 615 Audi R- og RS-modeller i Danmark.

I showroomene hos alle 3 Audi Sport-forhandlere kan man nu finde RS-modeller, og dedikerede rådgivere er klar til hjælpe kunderne med at finde den helt rigtige RS-model. På værkstederne er man ligeledes klar med specialuddannede teknikere og specialværktøj til at servicere bilerne. En RS-model er noget særligt og kræver særlig pleje på et originalt værksted, der er uddannet til at tage sig kærligt af den.

Audi Sport GmbH (det tidligere quattro GmbH) er en selvstændig division under AUDI AG, der blev etableret i 1983 og har base i Neckarsulm i Tyskland. Audi Sport står for udviklingen og produktionen af Audis R- og RS-modeller, og hele Audis motorsport program hører også under Audi Sport. Født i motorsport, testet under de mest ekstreme forhold og overført til serieproduktion – det er princippet bag R- og RS-modellerne fra Audi Sport, hvor high-performance kombineres med anvendelighed i hverdagen.

Læs mere om Audi Sport på audi.dk/audi-sport

Audi Sport modeller i Danmark:
R8 Coupé

2980 Kokkedal
Kontaktpersoner: Bjarke Hansen og Søren Skjøtt Jensen
Læs mere om Audi Sport hos Audi Hørsholm

Link til billeder på Audi MediaCenter:
R8 Coupé
R8 Spyder
RS e-tron GT
RS Q8
RS Q3
RS Q3 Sportback
RS 7 Sportback
RS 6 Avant
RS 5 Sportback
RS 4 Avant
RS 3 Sportback
RS 3 Limousine

Audi Danmark er en del af Semler Gruppen - Danmarks største koncern i bilbranchen. Her har importen ligget siden 1975, og i den periode har mærket været igennem en rivende udvikling. Audi har i dag otte forhandlere og 27 autoriserede servicepartnere fordelt over hele landet, og mærket står stærkt med et godt image og et attraktivt og omfattende modelprogram.

Audi AG er en af de mest succesfulde bilproducenter i premiumsegmentet. Mærket er til stede på mere end 100 markeder verden over og har produktion i 13 lande. Dertil har Audi omkring 87.000 ansatte spredt over hele verden, hvoraf 60.000 af dem er i Tyskland. I 2020 solgte Audi på verdensplan knap 1,7 millioner biler.

Audis vision er at være det mest attraktive og innovative premiumbrand, og til fremtidens mobilitet fokuserer Audi på produkter og teknologier, der har tanke på miljøet.