Gjensidige Forsikring køber Mølholm Forsikring af PFA Pension

Gjensidige Forsikring køber Mølholm Forsikring af PFA Pension

Gjensidige og PFA har i samarbejde indgået en aftale om Gjensidiges opkøb af Mølholm Forsikring. Salget forventes gennemført i første halvår af 2017.

Øget fokus på PFA’s firmakunder

PFA købte Mølholm Forsikring i 2013 med henblik på at dele erfaringer med Mølholm og heraf drage nytte i forhold til PFA’s egne sundhedsydelser.
Siden sommeren sidste år har PFA haft fokus på videreudvikling af deres strategi inden for sundheds- og forsikringsområdet med fokus på deres firmakunder. Salget af Mølholm Forsikring er et led i denne strategi. PFA vil fremadrettet øge deres fokus på at udbyde forsikringsydelser sammen med firmapensionsordninger.

Gjensidige som førende udbyder

Opkøbet af Mølholm Forsikring sker som en del af Gjensidiges strategiske overvejelser vedrørende deres ønske om vækst inden for blandt andet sundhedsområdet. Gjensidige bliver med opkøbet en førende udbyder af sundhedsforsikringer.

Salget skal godkendes af det danske og norske Finanstilsyn samt konkurrencemyndighederne, før salget endeligt gennemføres.

Efter opkøbet bliver Mølholm, og deres 75 ansatte, en del af Nordic i Gjensidige, der ledes fra Danmark.

Politkkerne vil hæve pensionsalderen igen

Politikerne vil endnu engang hæve pensionsalderen, for at opnå økonomisk gevinst og få danskerne til at blive længere på arbejdsmarkedet. En højere pensionsalder er dog ikke altid ensbetydende med, at vi vælger at gå senere på pension. Flere har egne opsparinger eller benytter firmapensionsopsparingen til at finansiere de første år i den tredje alder.

2016 endte med positive afkast trods Trump og Brexit

Set med investorbriller var 2016 et udfordrende år. Afkastene fik sig et par rutsjebaneture, da året både bød på Brexit og et amerikansk præsidentvalg med Trump som sejrherre. Markederne måtte flere gange kæmpe sig til positive afkast. De kommercielle pensionsselskabers afkast endte som følge heraf meget forskelligt, men alle i plus.

Gjensidige Forsikring acquires Mølholm Forsikring from PFA Pension

Gjensidige Forsikring has acquired Mølholm Forsikring, which has been a part of PFA Pension since 2013. The acquisition is part of the strategy to fulfil Gjensidige’s desire for growth in the healthcare sector. The final approvals need to be granted, but the sale is expected to be finalised during the first half of 2017.

A leading global professional services firm providing a broad range of Risk Capital and Human Capital expertise.

Aon plc (NYSE: AON) exists to shape decisions for the better — to protect and enrich the lives of people around the world. Through actionable analytic insight, globally integrated Risk Capital and Human Capital expertise, and locally relevant solutions, our colleagues provide clients in over 120 countries and sovereignties with the clarity and confidence to make better risk and people decisions that help protect and grow their businesses.