Allente vælger dentsu X som mediebureau i Norden

Allente vælger dentsu X som mediebureau i Norden

Den nordiske tv- og streamingudbyder Allente annoncerede i dag, at de har valgt dentsu X som mediebureau. ”Da vi mødte teamet fra dentsu X, klikkede det næsten med det samme. Alt, hvad vi havde brug for, var kernen i deres forretningsområde,” siger Allentes nordiske marketingdirektør, Caroline Størmer-Nilsen.

Da Allente i vinter indledte en udbudsproces for at finde et nyt nordisk mediebureau, var målet klart:

”Vi ønskede et indsigts- og datadrevet bureau, der tænker 'digitalt først' og har et holistisk perspektiv på hele kunderejsen. Vores brand er stadig relativt nyt, og vi opererer i en konkurrencepræget branche. Her havde vi brug for nogen, der forstod og kunne imødekomme vores specifikke behov - både i Sverige, Norge, Danmark og Finland,” siger Caroline Størmer-Nilsen, nordisk marketingdirektør hos Allente.

Hun fortsætter:
”Da vi mødte teamet fra dentsu X, klikkede det næsten med det samme. Alt, hvad vi havde brug for, var kernen i deres forretningsområde, noget de også kunne bevise med stærke kundecases.”

Nu begynder arbejdet med at lære hinanden og opgaven at kende, hvilket også glæder dentsu X:

”I Allente ser vi en drømmekunde, der konstant udfordrer sig selv og stræber efter den ultimative kundeoplevelse - og levering af den bedste underholdning på den måde, kunderne ønsker det. Med vores evne til at identificere udfordringer baseret på indsigt i menneskelig motivation og omsætte det til innovative, integrerede kommunikationsoplevelser, der strækker sig ud over traditionelle medieeksponeringer, ser vi frem til at maksimere effekten af markedsinitiativerne sammen med Allente og vokse deres forretning i Norden,” siger Thomas Lyngsfeldt, CCO Media i dentsu Danmark.

Dentsu X i Danmark får ansvaret for al medieplanlægning og -indkøb på det danske marked, mens et kombineret nordisk team med repræsentanter fra Sverige og Norge vil stå for nordisk mediestrategi og -analyse.

Med samarbejdet med dentsu X afslutter Allente et mangeårigt samarbejde med mediebureauet Publicis.

”Publicis har gjort et fantastisk stykke arbejde under opstarten af Allente. Når det nu er tid for os at tage næste skridt med både et nyt kreativt bureau i Kurppa Hosk (tidligere BLCK) og et nyt mediebureau i dentsu X, vil vi kunne bygge videre på alt det gode arbejde, der er gjort hidtil,” slutter Caroline Størmer-Nilsen.

Allente, teamet:

• Caroline Størmer-Nilsen, marketingdirektør for Norden
  • Tone Ulvestad Hordnes, Head of Marketing Execution for Norden
  • Sofie Olsson, Head of Performance Marketing for Norden
  • José Hestner, Performance Marketing Manager for Sverige
  • Maria With Olsen, Performance Marketing Manager for Danmark
  • Emma Jakobsson, Head of Marketing B2B & Marketing Manager for SE/FI
  • Andreas Hautau, Marketing Manager for NO/DK

Dentsu X, teamet:

• Andreas Monberg, Client Partner for Norden
  • Victoria Englund, Performance Lead for Norden
  • Ida Hilford Brander, Media Lead for Norden and Sverige
  • Eivind Dyken, Strategy Lead for Norden
  • Nina Grannes, Insights & Research Lead for Norden
  • Ann-Kristin Stene, Client & Media Lead for Norge
  • Sonia Scheel, Client & Media Lead for Danmark

Om dentsu X:

dentsu X er et integreret marketing- og mediebureau med global tilstedeværelse, grundlagt i Japan. Virksomheden er dedikeret til sine kunders langsigtede og bæredygtige vækst ved at skabe helt integrerede kommunikationsoplevelser via best-in-class medie- og kommunikationsplanlægning, data, teknologi og indhold. dentsu X blev etableret i Norden i 2018 og har kontorer i Stockholm, Göteborg, Oslo, København, Århus og Helsinki.

Allente er en nordisk TV-distributør, der tilbyder TV- og streamingløsninger af høj kvalitet via satellit og streaming, til 1 million kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vores kunder kan nyde TV-underholdningen på alle deres skærme - når og hvor de vil. Virksomheden blev grundlagt 5. maj 2020, som en fusion mellem Canal Digital og Viasat Consumer, har hovedkontor i Oslo og Stockholm og ledes af Jonas Gustafsson. Virksomheden er ejet 50/50 af Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikationschef +46736992665

Allente er en nordisk TV-distributør, der tilbyder TV- og streamingløsninger af høj kvalitet via streaming og satellit, til 1 million kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Virksomheden blev grundlagt 5. maj 2020, som en fusion mellem Canal Digital og Viasat Consumer, har hovedkontor i Oslo og Stockholm og ledes midlertidig af Mahmoud Mustapha. Virksomheden er ejet 50/50 af Telenor Group og Viaplay Group.

Strandlodsvej 30, 1.
2300 København