Direkt zum Inhalt springen
Presentació del llibre "L’obrador dels prodigis", de Christian Escribà i Silvia Tarragó

News -

Benvolgudes, benvolguts,

Us recordem que encara us podeu inscriure a l’acte de presentació de la novel·la L’obrador dels prodigis que tindrà lloc virtualment el proper dilluns 18 de gener a les 18 h. Hi participaran el seu autor Christian Escribà i la seva autora Sílvia Tarragó. La moderació anirà a càrrec de la Delegada del Govern a Alemanya, Marie Kapretz.

A través de la història de la Pastisseria Escribà, L’obrador dels prodigis posa en valor l’esperit emprenedor que ja a la primera meitat del segle XX imperava a Catalunya. Ens mostra com Antoni Serra i Capell decideix abandonar la feina al camp i migrar a Barcelona amb l’objectiu de deixar enrere la pobresa i prosperar a la capital. Així el 1906 funda el Forn Serra, el qual anys després passarà a ser la famosa pastisseria Escribà. Partint d’aquesta història, la novella ens presenta una radiografia social de la Barcelona de l’època, ens parla de les idees republicanes imperants en aquell moment, de l’obertura de la ciutat i el ventall d’oportunitats que aquesta disposició va comportar. Tot plegat va propiciar la prosperitat econòmica i intel·lectual de la ciutat, en el context de la qual no només va néixer la pastisseria Escribà, sinó que també van desenvolupar-se personatges tan interessants com la pedagoga Rosa Sensat. És així com influït per l’esperit de l’època i gràcies a la seva creativitat i la seva força emprenedora, Antoni Serra va convertir un forn de pa modest en una pastisseria que generació rere generació passaria a tenir el prestigi del qual gaudeix en l’actualitat.

Aquesta tardor en va ser publicada la traducció a l’alemany d’Ursula Bachhausen sota el títol Die Bäckerei der Wunder.

Christian Escribà, fill d’Antoni Escribà, conegut com el “mag de la xocolata”, pertany a la quarta generació dels pastissers Escribà, que va començar el 1906 a la Gran Via de Barcelona. És conegut pels seus sorprenents pastissos, així com també per ser el mestre del caramel i creador dels Candy Glam Rings, que s’han venut a setze països diferents. Ha estat reconegut com a Millor Pastisser d’Espanya per l’Acadèmia Espanyola de Gastronomia, és membre de l’Académie Culinaire de France i ambaixador de la marca Chocovic, pertanyent a la primera firma mundial de xocolates, Barry-Callebaut. En l’actualitat s’ocupa, juntament amb la seva dona, Patricia Schmidt, de les tres pastisseries Escribà a Barcelona, les quals són un referent del món pastisser, així com del centre formatiu de pastisseria, l’Escribà Academy.

Sílvia Tarragó és coneguda com a autora de la saga juvenil Top Fairies. El 2008 va guanyar el Premi de Narrativa Juvenil de la Vall d’Uixò per la novel·la La veu del roure. També ha escrit el llibre de relats Ciutats de l’impossible i el 2016 va publicar la seva primera novel·la d’adults, Temps de llum, la qual té lloc a la Barcelona dels anys quaranta als noranta. Inspirada per la tasca de llibretera, la qual va desenvolupar durant catorze anys, el 2018 Tarragó va publicar la novel·la L’amor i la lectura.

Degut a les circumstàncies, l’acte es realitzarà de forma telemàtica i serà retransmès en directe a través del nostre canal de Youtube. Us podeu inscriure aquí. Quan feu la inscripció, rebreu al vostre correu l'enllaç per a poder seguir l'acte.

Agraïm el vostre interès, us hi esperem!

Kategorien

Vertretung der Regierung von Katalonien in Deutschland

Unsere Aufgabe ist es, die Beziehungen zwischen beiden Ländern in den Bereichen institutionelle Zusammenarbeit, Wirtschaft, Kultur und Medien zu fördern. Insbesondere pflegen wir den Kontakt und Austausch mit den einzelnen Bundesländern. Wir vermitteln katalanische Kultur und Gesellschaft und betreuen die katalanische Community in Deutschland.

Vertretung der Regierung von Katalonien in Deutschland

Friedrichstr. 185