Change on Dachser's Executive Board

Press release: Change on Dachser's Executive Board

Kempten, February 17, 2023 - Logistics provider Dachser announces a personnel change on its Executive Board.

CFO Robert Erni will not renew his contract, which expires at the end of the year, for personal reasons and will leave the company on June 30, 2023. Dachser CEO Burkhard Eling will then take over as Chief Financial Officer in a dual role. Eling had already held the position of CFO at Dachser for eight years, from 2013 until his appointment as CEO on Jan. 1, 2021.

"We would like to thank Robert Erni for his successful work over the past two years. With his immense experience and his fresh view from the outside, he has further developed the Executive Unit Finance, Legal, Tax at Dachser and provided important impetus for the entire company on the Executive Board," says Bernhard Simon, Chairman of the Dachser Supervisory Board.

Über Dachser:

Das Familienunternehmen Dachser mit Hauptsitz in Kempten, Deutschland, bietet Transportlogistik, Warehousing und kundenindividuelle Services innerhalb von zwei Business Fields: Dachser Air & Sea Logistics und Dachser Road Logistics. Letzteres teilt sich in die beiden Business Lines Dachser European Logistics und Dachser Food Logistics auf. Übergreifende Kontraktlogistik-Services sowie branchenspezifische Lösungen ergänzen das Angebot. Ein flächendeckendes europäisches sowie interkontinentales Transportnetzwerk und komplett integrierte Informationssysteme sorgen weltweit für intelligente Logistiklösungen.

Mit rund 31.800 Mitarbeitenden an weltweit 376 Standorten erwirtschaftete Dachser im Jahr 2021 einen konsolidierten Netto-Umsatz von knapp 7,1 Milliarden Euro. Der Logistikdienstleister bewegte insgesamt 83,6 Millionen Sendungen mit einem Gewicht von 42,8 Millionen Tonnen. Dachser ist mit eigenen Landesgesellschaften in 42 Ländern vertreten.

Weitere Informationen zu Dachser finden Sie unter www.dachser.de