Bluewater lanserar banbrytande ny global varumärkesidentitet

Stockholm, 4 juli – Det framstående vattenreningsvarumärket Bluewater har lanserat en banbrytande ny identitet för att betona sin vision att tillhandahålla rent dricksvatten åt alla, överallt, med produktlösningar som också bidrar till att eliminera behovet av engångsplastflaskor. Den nya varumärkesidentiteten innehåller en stilren logotyp och färg, samt ett unikt handskrivet typsnitt som speglar företagets karaktär, positionering och tone-of-voice.

"Vi är glada att starta ett nytt kapitel i Bluewaters tillväxthistoria som symboliserar vår dynamiska framtid", säger Bengt Rittri, svensk miljöentreprenör, grundare och VD för Bluewater som nyttjar uppfinningsrikedom och teknologi för att skapa innovativa vattenreningslösningar för bostäder, företag och offentliga platser.

"Bluewater hjälper människor i Sverige att leva hälsosamt genom att erbjuda moderna konsumenter hållbara produkter och tjänster som är bra för både mänskligheten och miljön, säger Magdalena Ranagården (bild nedan), global marknadschef för Bluewater.

Den nya identiteten använder sig av ett levande handskrivet typsnitt i kombination med en dynamisk och personligt handritad grafik som speglar Bluewaters ambition att skaka om en traditionellt sett mycket funktionsledd kategori. Rittri betonar att den nya visuella identiteten är utformad för att fungera marknadsöverskridande samt för att framhålla varumärkets nya positionering och tone-of-voice.

"Vi vill att människor ska få en aha-upplevelse och se Bluewater som ett vänskapligt och kreativt varumärke som gör bra saker, bland annat genom att erbjuda praktiska och smarta lösningar för de som bryr sig om miljön" tillade Rittri.

För mer information eller bilder, vänligen kontakta: David Noble, global PR- och kommunikationschef, på +44 7785 302 694 eller david.noble@bluewatergroup.com.

Om Bluewater

Bluewater är världsledande inom innovation, tillverkning och kommersialisering av vattenrensningslösningar som nyttjar företagets patenterade teknik för omvänd osmos för att avlägsna i princip alla föroreningar från vatten, inklusive bly, bakterier, bekämpningsmedel, medicinska rester, klor, mikrofiberfibrer och kalk-skala. http://www.bluewatergroup.com