Erik Prinsen, Sales Director Mondelez Nederland

NETHERLANDS | Erik Prinsen benoemd tot Sales Director Mondelez Nederland

Mondelēz International kondigt de benoeming aan van Erik Prinsen als nieuwe Sales Director Mondelez Nederland. Erik Prinsen zal vanaf 1 januari 2022 de functie van Sales Director in Nederland vervullen. Hij volgt daarmee Hein Everts op die een nieuwe uitdaging buiten de onderneming zal aangaan. Erik Prinsen, die reeds enkele jaren actief is binnen de Nederlandse commerciële afdeling, zal verder invulling geven aan de duurzame groeiambities van Mondelez Nederland.

Erik Prinsen heeft in de afgelopen 25 jaar ruime ervaring opgedaan in leidinggevende functies binnen de FMCG sector wat betreft marketing, sales en business development. Prinsen heeft de laatste jaren ook verschillende functies binnen Mondelēz vervuld en het afgelopen jaar leidde hij als Category Planning & Activation Director de retail activaties van Mondelez Benelux. Eerder was hij werkzaam bij onder meer SCA Hygiene Products, Sara Lee en LU General Biscuits.

Erik reageert enthousiast op de nieuwe uitdaging: “We zitten in een tijd waarin veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen door onder andere digitalisering en de verschuiving in consumptie gedrag. Het is mijn ambitie om samen met onze retail partners naar mogelijkheden te zoeken om deze uitdagingen aan te gaan en onze partnerships verder uit te bouwen. Dit zal moeten leiden tot een win-win situatie voor zowel de shopper, onze retail partners, als Mondelēz International, met als gevolg een groei van de categorieën waarin wij actief zijn. Ik ben er trots op het sales team te mogen leiden en met hen in te spelen op de huidige uitdagingen en onze groei ambities te realiseren.

Jan Willem Balk, Managing Director bij Mondelēz International Benelux: ‘’Erik heeft een sterk track record binnen de FMCG industrie. Dit in combinatie met zijn ervaring binnen zowel onze Sales als Marketing afdeling, maakt dat ik ervan overtuigd ben dat Erik de juiste persoon is voor deze functie. Erik slaagt erin duurzame groei te leveren middels zijn sterke focus en zijn vermogen om efficiënte teams op te bouwen. Erik zal als Sales Director Nederland mede de strategische richting bepalen van onze verschillende internationale en lokale snackmerken (bijv. LU, LiGA, Côte d’Or, Milka, OREO, TUC) voor de komende jaren in Nederland.

Over Mondelēz International in Benelux

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) is wereldleider op het gebied van chocolade, koekjes, kauwgom, snoepgoed en poederdranken. Mondelēz International is actief in ongeveer 150 landen en had in 2020 een jaaromzet van ongeveer US$ 27 miljard. Mondelēz International heeft sterke roots in de Benelux en is er al sinds 1870 actief. Het portfolio omvat belangrijke merken zoals Côte d’Or, Lu, Milka, Philadelphia, TUC, Prince, Grany, Time Out, LiGA en Stimorol. De Benelux-regio is trouwens de bakermat van iconische merken zoals TUC, Prince, LiGA en Côte d’Or. In België is Mondelēz International marktleider in chocolade, koekjes en cream cheese, en nummer 2 in kauwgum. In Nederland is het bedrijf marktleider inzake koekjes, chocolade en cream cheese, en ook aktief in het kauwgumsegment.

Mondelēz International stelt in de Benelux ruim 2000 mensen te werk en heeft, naast de hoofdzetels in Mechelen (België) en Breda (Nederland), productiefaciliteiten in Herentals en Namen.

Bezoek www.mondelezinternational.com voor meer informatie of volg ons op Twitter via www.twitter.com/MDLZ

Senna Ceulemans

Press contact Het PR Bureau Press Agency MDLZ Netherlands +31 206 70 22 32

Mondelēz International, Inc. (Nasdaq: MDLZ) stimuleert mensen om op de juiste manier te snacken in meer dan 150 landen over de hele wereld. Met een netto-omzet van ongeveer $36 miljard in 2023, leidt MDLZ de toekomst van snoepen met iconische wereldmerken en lokale merken zoals Oreo, Ritz, LU, Clif Bar en Tate’s Bake Shop koekjes en gebakken snacks, evenals Cadbury Dairy Milk, Milka en Toblerone chocolade. Mondelēz International is een trots lid van de Standard & Poor’s 500, Nasdaq 100 en Dow Jones Sustainability Index.

Mondelēz International heeft sterke roots in de Benelux en is er al sinds 1870 actief. Het portfolio omvat belangrijke merken zoals Côte d’Or, LU, Milka, Philadelphia, TUC en Prince. De Benelux-regio is trouwens de bakermat van iconische merken zoals TUC, Prince, LiGA en Côte d’Or. In België is Mondelēz International leider in in de categorie chocolade, koekjes en cream cheese. In Nederland is het bedrijf marktleider inzake koekjes en cream cheese, en nummer 2 in chocolade.

Mondelēz International stelt in de Benelux ongeveer 2000 mensen te werk en heeft, naast de hoofdkantoren in Mechelen (België) en Breda (Nederland), productiefaciliteiten in Herentals en Namen. Meer informatie kan gevonden worden op www.mondelezinternational.com.

Mondelēz International, Inc (Nasdaq : MDLZ) encourage les gens à consommer des en-cas de la bonne façon dans plus de 150 pays à travers le monde. Avec des ventes nettes d'environ 36 milliards de dollars en 2023, MDLZ est à la tête de l'avenir du snacking avec des marques mondiales et locales emblématiques telles que Oreo, Ritz, LU, Clif Bar et Tate's Bake Shop, ainsi que le chocolat Cadbury Dairy Milk, Milka et Toblerone. Mondelēz International est fière d'être membre des indices Standard & Poor's 500, Nasdaq 100 et Dow Jones Sustainability Index.

Mondelēz International est fortement implanté au Benelux, où il opère depuis 1870. Son portefeuille comprend des marques majeures telles que Côte d'Or, LU, Milka, Philadelphia, TUC et Prince. En outre, le Benelux est le berceau de marques emblématiques telles que TUC, Prince, LiGA et Côte d'Or. En Belgique, Mondelēz International est leader dans le segment du chocolat, des biscuits et du fromage frais.

Mondelēz International emploie environ 2 000 personnes au Benelux et, outre ses sièges de Malines (Belgique) et de Breda (Pays-Bas), possède des sites de production à Herentals et à Namur. Pour plus d'informations, consultez le site www.mondelezinternational.com.