engcon blijft als partner investeren in Rallycross met elektrische voertuigen - de volgende ronde van de World Championship-serie vindt plaats in het Belgische Mettet

Persbericht -

Het WK Rallycross verplaatst zich na de vierde wedstrijd in het Britse Lydder Hill naar het Belgische Jules Tacheny circuit in Mettet. Net als vorig seizoen is engcon de trotse partner van het Construction Equipment Dealer Team (CE Dealer Team) met coureurs Klara Andersson en Niclas Grönholm.

Op 5 en 6 augustus wordt de Belgische manche van het FIA World RX Championship gehouden op het Jules Tacheny circuit in Mettet in België. Het stadion werd officieel geopend op 12 maart 2010 en staat bekend om zijn vele bochten, uitdagende vorm en de 13 meter helling. Er worden races gehouden in alle soorten motorsport. Voor het eerst in vijf jaar is het circuit in Mettet weer terug op de agenda voor een wereldbekerwedstrijd in de rallycross.

"We zijn blij om deel uit te maken van zo'n opwindend duurzaamheidsinitiatief. De investering is niet alleen een stap naar een duurzamere samenleving, maar maakt ook de competitieve autosport nu en in de toekomst mogelijk. De volledig elektrische auto's, die een motorvermogen van 680 pk hebben, accelereren van 0-100 kilometer per uur in minder dan twee seconden Dit is sneller dan in de Formule 1. We kijken uit naar de prestaties van Klara Andersson en Niclas Grönholm op Mettet", zegt Mark Lisman, Country Manager engcon Benelux.

Elektrische auto's in lijn met de duurzaamheidsfocus van engcon

Net als vorig jaar beschikt het team dit jaar over volledig elektrische auto's, een investering die in lijn is met de ambitie van engcon om duurzamer te graven en de klimaatvoetafdruk te verkleinen.

"engcon loopt voorop als het gaat om duurzaam graven, daarom voelt het extra goed dat we dit jaar ook bijdragen aan een klimaatbestendige toekomst voor de Rallycross," zegt Martin Engström, Product Manager bij engcon.

Onderwerpen

Nederlands:

engcon is de toonaangevende wereldwijde leverancier van draaikantelstukken en bijbehorende uitrustingsstukken die de efficiëntie, flexibiliteit, winstgevendheid, veiligheid en duurzaamheid van graafmachines verhogen. Met kennis, betrokkenheid en een hoog serviceniveau creëren de meer dan 400 medewerkers van engcon succes voor hun klanten. engcon werd opgericht in 1990 en heeft zijn hoofdkantoor in Strömsund in Zweden. Via 14 lokale verkoopkantoren en een betrouwbaar netwerk van dealers worden klanten overal te wereld bediend. De netto-omzet bedroeg in 2022 ongeveer SEK 1,9 miljard. het B-aandeel van engcon is genoteerd aan Nasdaq Stockholm.

Bezoek www.engcon.com voor meer informatie.

Français:

engcon est le premier fournisseur mondial de tiltrotateurs et des outils associés à ceux-ci qui augmentent l’efficacité, la flexibilité, la rentabilité, la sécurité et la durabilité des excavatrices. Avec des connaissances, un engagement et un haut niveau de service, les plus de 400 employés d’engcon assurent le succès de leurs clients. engcon fut fondée en 1990, avec son siège principal à Strömsund en Suède et est présente sur le marché via 14 entreprises de vente locales, tout en ayant établit un réseau de revendeurs dans le monde entier. Le chiffre d’affaires net s’est élevé à environ 1,9 milliard de SEK en 2022. L’action B d’engcon est cotée au Nasdaq Stockholm.

Pour plus d’informations, n’hésitez pas à consultez le site : www.engcon.com

Perscontacten

Press contact Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Over engcon

engcon is een wereldmarktleider op het gebied van draaikantelstukken en bijbehorende uitrustingsstukken die de efficiëntie, flexibiliteit, winstgevendheid, veiligheid en duurzaamheid van graafmachines verhogen. We bieden onder ons eigen merk een uniek draaikantelstuksysteem dat de graafmachine omtovert tot een werktuigdrager die andere machines kan vervangen. We staan in contact met de markt via onze lokale verkoopbedrijven en een gevestigd netwerk met dealers over de hele wereld.