Team Accure – ett wildcard på Stena Match Cup Sweden

Team Accure – ett wildcard på Stena Match Cup Sweden

Det står nu klart att Göteborgsbaserade Team Accure får ett wildcard till VM-seglingarna i Stena Match Cup Sweden. Laget är ungt och hungrigt och har nyligen inlett ett samarbete med IT-bolaget Accure.

Den 2-7 juli pågår Stena Match Cup Sweden som är Sveriges mest prestigefulla seglingsevenemang.  I startfältet ser vi några av de högst rankade seglarna i världen. Ett lag som nu får chans att utmana världseliten är Team Accure.

– Vi tror att det är till vår fördel att vi kommit in som underdogs i det här. Det känns oerhört roligt och utmanande att få vara med och tävla med jättarna. Vi kommer verkligen vara med och kämpa och slåss. Vi ska göra våra utmanare svettiga och jag tror att vi har alla möjligheter att vinna flera matcher och utmana ordentligt, säger Johan Cervell

Team Accure är en sammansvetsad grupp som tränat matchracing i fyra år. De senaste två åren av America’s Cup-skippern Magnus Holmberg och Keith Swinton i Holmbergs elitsatsning GKSS Youth Squad. I Team Accure ingår skepparen Viktor Ogeman, Patrik Sturesson, storskot och taktik, Johan Cervell, trim, Herman Andersson, sittbrunn och fall, Erik Larsson, fördäck och sjättemannen Oscar Jönsson, stor och taktik.

IT-bolaget Accure har gått in som huvudsponsor av laget av flera anledningar.

- Vi tycker att det är roligt att vara med och sponsra nya och unga förmågor. Dessutom tycker jag att laget har en spännande bakgrund då de studerat på Chalmers - flera på samma linje som jag själv gick en gång i tiden. Framöver hoppas vi på ett utbyte där vi kan inspirera och hjälpa varandra, säger Peter Sandersnäs på Accure.

Förutom varumärkesexponering hoppas Accure på positiva interna effekter samt ett utvecklande samarbete.

- Jag ser många beröringspunkter och likheter oss emellan. Faktum är att vi båda jobbar på att bygga en laganda och här tror att vi ha mycket att lära varandra. Vad gäller deras chanser att vinna ser jag stor potential i Team Accure och tror att det har chans att ta hem hela tävlingen, säger Peter Sandersnäs, som självklart kommer att vara på plats under regattan.

Förväntningarna på Team Accure är högt ställda . I de två senaste tävlingarna har de visat prov på både skicklighet och vinnarinstinkt. Nyligen blev de tvåa i en Grade 2-tävling i Slovenien och dessförinnan slutade de fyra i Italien.

Stena Match Cup Sweden är en av nio VM-deltävlingar för herrar i World Match Racing Tour. I snitt drar Stena Match Cup Sweden 100 000 besökare varje år och anordnas av GKSS i samarbete med Brandspot.

Följ Team Accure på Facebook

För mer information, kontakta:

Viktor Ogeman Skeppare Team Accure
E-post: viktor.ogeman@gmail.com

Johan Cervell Trimmer Team Accure
E-post johan.cervell@gmail.com

Peter Sandersnäs
VD Accure
Tel: 0734-172033

E-post: peter.sandersnas@accure.se

Regions

Accure är marknadsledande när det gäller att utveckla affärsprocesser och integrationslösningar med fokus på Movex/M3 output management/StreamServe. Spetskunskap och erfarenhet från över 20 år används för att med a3 Suite som bas utveckla administrationsverktyg, vilket ökar affärsnyttan främst inom områdena databas- och artikelinformationshantering med tillhörande datavalidering samt arkivering.

Tillsammans med huvudpartners som Lawson, StreamServe, Pulsen och Icore levererar Accure kompletta integrationslösningar åt företag som Alfa Laval, SKF och Benders.

Accure har huvudkontor i Göteborg, kontor i Danmark samt representation i Finland och Frankrike. Företaget har 22 anställda.

Peter Sandersnäs

Press contact Business success manager

Accure Cloud Suite - dokumenthantering för alla typer av behov

Accure är marknadsledande när det gäller dokumenthantering, arkivering och integrationslösningar med fokus på Movex/M3.
Med spetskunskap och erfarenhet från över 20 års dokumenthantering för ERP system, erbjuder vi allt från molnbaserade tjänster, till "on-premise" lösningar för allt rörande dokumenthantering för företag.

Vår molntjänst Accure Business Cloud är en av de snabbast växande dokumenthanteringstjänsterna för ERP system på marknaden. Vi skapar allt från etiketter, affärsdokument till rapporter och filintegration för våra kunder över hela världen.
Våra kunder återfinns inom alla branscher, över hela världen, som Victaulic, Finsbury food, Lantmännen, Alfa Laval, Volvo, SKF, Etac, MIO, IKEA, Assa Abloy, Saint-Gobain Ecophon. Vi har över 500 kunder som använder våra produkter och molntjänster idag.

Accure har huvudkontor i Göteborg, Sverige, Cloud Service & operation i Columbo, Sri Lanka, samt ett antal service & säljkontor i Sverige.

Accure

Kungstorget 2